• magisktmysterium

Syster hit och dit

Fy fan vad detta är jobbigt hörni...

Min syster är 24 och jag e 15, jag vet att hon kommer få barn före mig vilket egentligen inte är så konstigt, jag vet att både hon och mamma kommer vara överlycklig för hennes skull, jag kommer dock ha svårt med det, för då känns det som att alla i min släkt kommer skita totalt i dagen jag blir gravid bara för att de redan har en liten bebis/ungdom i sitt hem..;(((

Någon som är/varit i en liknande situation? Behöver tips, vill ju inte vara den där skit systern heller...

• Svar på tråden Syster hit och dit
  • sextiotalist
    magisktmysterium skrev 2018-08-29 04:44:21 följande:

Fy fan vad detta är jobbigt hörni...

Min syster är 24 och jag e 15, jag vet att hon kommer få barn före mig vilket egentligen inte är så konstigt, jag vet att både hon och mamma kommer vara överlycklig för hennes skull, jag kommer dock ha svårt med det, för då känns det som att alla i min släkt kommer skita totalt i dagen jag blir gravid bara för att de redan har en liten bebis/ungdom i sitt hem..;(((

Någon som är/varit i en liknande situation? Behöver tips, vill ju inte vara den där skit systern heller...

Det är ingen tävling mellan syskonen, än mindre vem som får barn först.
    Jag är mamma till den yngsta kusinen på sambons sida, Sonen har 7 äldre kusiner och två äldre syskon på den sidan, men han var så välkommen och omtyckt.
  • bullen1984

Du är 15 år!! Lugna ned dig, har man inte problem så hittar man problem.
    Jag är 34 år utan barn och har 3 äldre systrar med massa barn. Den där tanken har inte ens slagit mig. 
    Ska du gå och må dåligt över något som kanske inte ens händer om 10 år så går du miste om ditt liv nu.

• Guldbarb

Det tror jag inte :) bebisar (speciellt inom familjer) brukar alltid vara en speciell grej. Mina bröder är 12 och 10 år äldre än mig och jag fick barn först. Min ena bror har nu fått sitt första barn och jag väntar mitt andra. Ser mycket fram emot lek och bus mellan barnen speciellt då de är rätt nära i ålder och ingen av dom är mindre speciell än de andra.

• Erla

Japp, jag kände så när alla i min närhet började skaffa barn. Jag och min sambo var inte riktigt där ännu, men jag längtade ihjäl mig och uttryckte mig som du. Ingen kommer att bry sig. Men! Trots att alla andra fick barn flera år före oss så blev vårt barn lika efterlängtad som alla andras. Det finns inget värde i vem om får först. En efterlängtad graviditet är alltid glädjande oavsett när den kommer.

• Anonym (Lillasyster)

Jag är 11 år yngre än min storasyster. Hennes barn var 12 och 8 när jag fick mitt första barn. Så jag har liknande förhållanden som du. Och min erfarenhet är att intressset, entusiasmen och kärleken inte alls tar slut! Tvärtom faktiskt! Mina syskonbarn har varit supergulliga mot sina yngre kusiner. :) och mormor och moster är engagerade de med. Tycker du ska försöka släppa de här tankarna om du kan. Livet är så oförutsägbart att det oftast inte är det man oroar sig för som händer ändå.

Kram!

• Elsis

Jag är elva år äldre än min yngsta syster, hennes äldsta barn är 16 månader äldre än mitt äldsta. Mina föräldrar har elva barnbarn mellan 1 och 11 år, alla är lika uppmärksammade av mormor och morfar. Min nioåring leker gärna med jämnåriga kusinerna, men favoritkusinen är 1,5 och hennes särskilda gullebarn, så stora kusiner är inte heller dumt.

Svar på tråden Syster hit och dit