• Tihi

Vad är din favoritdoft?

Vad gillar du allra bäst? Det kan t ex vara en parfym, tvåldoft, nytvättade kläder, nyklippt gräs, doften av din katt eller hund eller doften efter ett höstregn.

Jag har svårt för parfymer men gillar äkta tvåldoft men inte moderna showergels som doftar konstgjorda sommarängar.

• Svar på tråden Vad är din favoritdoft?
  • Aniiee

Så svårt. Har så många, de flesta förknippade med något eller någon från barndomen.

Några jag älskar som jag inbillar mig är vanliga över lag är "nybakta kanelbullar", "mormors parfym/tvål/doft" och "tång och saltvatten"

Några lite udda jag har är "varm ugn", "nylaggd asfalt" och "asfalt efter sommarregn".

"Ny bok" och "hundull" doftar också underbart.

Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • qfnafnjf

Svett. Det blir liksom mer vilt och naturligt.

• Tihi
    Aniiee skrev 2018-08-28 15:53:23 följande:
    Så svårt. Har så många, de flesta förknippade med något eller någon från barndomen.

Några jag älskar som jag inbillar mig är vanliga över lag är "nybakta kanelbullar", "mormors parfym/tvål/doft" och "tång och saltvatten"

Några lite udda jag har är "varm ugn", "nylaggd asfalt" och "asfalt efter sommarregn".

"Ny bok" och "hundull" doftar också underbart.
    Mmm... kanelbullar... Yum!
  • Anonym (mannen)
    qfnafnjf skrev 2018-08-28 15:55:07 följande:

Svett. Det blir liksom mer vilt och naturligt.

Om du menar det som kommer från körtlarna under armarna på en kvinna i fertil ålder, så är jag med. Bästa doften jag vet, jämte andedräkten från en frisk ickerökande kvinna. Gillar också att lukta på kvinnors hår.
  • Anonym (R)

Bensin/diesel, garagelukt, ljuvligt doftande nybryggt kaffe, nytvättade kläder, handspritsdoft, doften av min hund, hur min man luktar, ja herregud, finns så många dofter som man bara blir förtrollad av typ :)

• LFF

Våt, varm asfalt. Så där som det luktar en sommardag när det kommit en liten sommarskur på varm asfalt....

Och nyklippt gräs är också en ljuvlig doft även om det kliar på fötterna om jag går barfota i det *älskar att gå barfota i gräs om man bortser från kliandet*

• qfnafnjf
    Anonym (mannen) skrev 2018-08-28 16:02:43 följande:
    Om du menar det som kommer från körtlarna under armarna på en kvinna i fertil ålder, så är jag med. Bästa doften jag vet, jämte andedräkten från en frisk ickerökande kvinna. Gillar också att lukta på kvinnors hår.
    Oj sa jag svett. Menade bara min egen doft. Kvinnor skiter jag i hur de luktar. Så länge de står ut med min doft.
Svar på tråden Vad är din favoritdoft?