• Jossch98

Ägglossning och gravidförsök

Hej,

Jag och min sambo är igång att försöka bli gravida, jag har haft p-stav i 2 1/2 år och tog ut den i måndags förra veckan (20/8).

Jag har funderat mycket på hur fort det kommer gå för kroppen att gå tillbaka till det vanliga, för mens och äl att komma igång och för kroppen att bli "stabil" igen efter alla extrahormoner.

Min fundering är då att jag vet inte om det skulle kunna vara så att jag redan har fått äl, bara en vecka efter uttaget av p-staven. Jag märkte nämligen imorse / och nu under dagen att mina flytningar var mycket "segare" än vad jag är van vid och dessutom väldigt genomskinliga. Minns inte hur det var när jag hade äl innan jag fick staven insatt, så undrar därför vad ni tror. Kan det vara ägglossning jag har redan?

Dum fråga och det har nog ingenting med det att göra, men vi hade första helt oskyddade och hormonfria sexet på 2 1/2 år. Det kan väl inte vara sperman som påverkar flytningarna?

Vi har kört kondomfritt under tiden jag varit skyddad av p-staven, och har aldrig märkt att det skulle ha påverkat flytningarna dagen efter. Så vad tror ni?
    Är tacksam för alla svar och funderingar, vi vill ju plussa så snart som möjligt! Oskyldig

• Svar på tråden Ägglossning och gravidförsök
  • JuliaC

Hej,

Jag hade hormonspiralen och tog ut den i januari i år, och jag hade ägglossning med min spiral vilket man kunde ha sa dem, hade iallafall innan jag tog ut min spiral testade 2 dagar innan , pos för Äl då,

Sen kom min mens igång redan 2v efter uttaget sen hade jag den regelbundet därefter, även ägglossningen :)

Nu har vi försökt sen februari och inte lyckats :/

Svar på tråden Ägglossning och gravidförsök