Kan min 7 åring ha add/adhd?
Hej! Hoppas att någon med erfarenhet ska kunna hjälpa mig i min oro. Har en son som är sju år, och jag misstänker att det är nåt som inte stämmer, Men jag kan ha fel, Han har precis börjat ettan . Det som oroar mig är fler saker , han kan vara så ?osmart? eller vad jag ska kalla det , jag ska beskrivs några exempel , han kan fråga är tio mer än tjugo? Vad är längst att åka,till Stockholm eller Afrika? För en vecka sedan gick vi runt och delade ut inbjudningskort till hans kalas , idag 3 timmar innan kalaset skulle börja åkte vi till affären för att köpa ballonger , då säger han ,men vi måste ju köpa inbjudnings kort med . Om jag säger till honom att lägga den smutsiga tröjan i tvättkorgen och sen hämta en ren tröja från lådan så kommer han tillbaks igen efter han lagt tröjan i tvättkorgen och frågar vad han skulle göra .
Han har heller inget filter lixom ,har vi gäster kan han säga ,ska ni inte gå hem snart , eller säga va tjock du är till nån ,tittar vi på film frågar han Hela tiden ,vad sa han ? Vem är det ? Han är liksom inte med , han kan hälften av bokstäverna i alfabetet , kan skriva sitt namn men det är allt . Han blir också arg ofta , och på väldigt små saker.
Han är dock otrolig utåtriktad ,pratglad och oblyg , kan springa in och handla själv och fråga personalen vart varorna finns exempel ,han har många vänner och är väldigt omtyckt. Han har inte problem med att sitta still,kan måla,bygga lego exempel en lång stund . Mitt hopp är att någon som läser detta ska kunna hjälpa mig , om det kan vara någonting eller om jag bara överdriver och har förstorat upp detta i mitt huvud.