• faren

ni som har träffat en kvinna med "bonusbarn" hur når ni?

Det kan ju skita dig ibland, med den där drömmen om hus, vove och barn. Har inte själv varit där än. Jo för länge sedan, men hon dog. Nu sitter jag här med ganska stora barn 2. Och är så jävla ledsen på ensamhet! Så hur fan gör man om man nu har träffat någon, som också har barn? (3) är det äns värd att försöka? Orkar man att vara bonuspappa? Och vad innebär Det? Drälla bonuspappor, ge mig råd! Synvinklar, och hur det kanske kan funka i Vardagen? (Eller inte?)

• Svar på tråden ni som har träffat en kvinna med "bonusbarn" hur når ni?
  • Anonym (bonusfarsan)

Klart att det går! Sedan ska man inte sticka under stol med att det kan vara lite kämpigt emellanåt. Men om du har egna barn så vet du ju en del om barn i alla fall. Börja med att utveckla förhållandet med kvinnan i fråga så att ni verkligen har något gemensamt och vill något. Sedan kan du succesivt närma dig barnen. Och involvera din kvinna i dina funderingar också. Beroende på hur stora barnen är så finns det ju olika utmaningar. 

• Anonym (bonusfarsan)

Klart att det går! Sedan ska man inte sticka under stol med att det kan vara lite kämpigt emellanåt. Men om du har egna barn så vet du ju en del om barn i alla fall. Börja med att utveckla förhållandet med kvinnan i fråga så att ni verkligen har något gemensamt och vill något. Sedan kan du succesivt närma dig barnen. Och involvera din kvinna i dina funderingar också. Beroende på hur stora barnen är så finns det ju olika utmaningar. 

• faren

Ja, vi fiskar tillsammans nu, men vaför skall x vara så jobbiga?  inte mitt, för hon är jo död och i himlen?

Försöker att gå och fiska med alla, men nej. Jag räcker nog inte till. Jag får hela tiden höra frågor: Du är inte min pappa! Jobbigt nu, när alla börjar bli stora. Kommer i tonåren. Min också, ibland har de jättemysigt , men sen blir det värsta fight, mellan dem, och deras mamma? Fast, jag är en lugn person, gillar jag  faktiskt inte läget just nu, att vara "bonuspappa" ?? Har några bonuspappor några  tipps?

Inte drälla, men an alla, skulle det stå!

• Anonym (Bonus?)
    faren skrev 2018-10-05 22:48:11 följande:

Ja, vi fiskar tillsammans nu, men vaför skall x vara så jobbiga?  inte mitt, för hon är jo död och i himlen?

Försöker att gå och fiska med alla, men nej. Jag räcker nog inte till. Jag får hela tiden höra frågor: Du är inte min pappa! Jobbigt nu, när alla börjar bli stora. Kommer i tonåren. Min också, ibland har de jättemysigt , men sen blir det värsta fight, mellan dem, och deras mamma? Fast, jag är en lugn person, gillar jag  faktiskt inte läget just nu, att vara "bonuspappa" ?? Har några bonuspappor några  tipps?

Inte drälla, men an alla, skulle det stå!

Det låter otrevligt att höra det där.Du mår inte bra av situationen .Tänk på att du ska må bra.
Svar på tråden ni som har träffat en kvinna med "bonusbarn" hur når ni?