• Vårdepp

Kan äggstocken skadas permanent av IVF?

Jag har kollat äl med stickor men det verkar inte komma någon den här månaden. Gjorde äggplock och IVF i april. Kan äggstocken ha blivit förstörd av stickandet vid äggplock?

• Svar på tråden Kan äggstocken skadas permanent av IVF?
  • Jag är bara jag

Nej. Fanns det risk för det skulle de inte hålla på och göra tusentals IVF.er varje år i Sverige. Det är vanligt med utebliven äl efter 40 så inget konstigt alls.

• Vårdepp

Jag gjorde det i Riga på en klinik där patientkoordinatorderna efteråt visade sig vara knäppa i huvudet. Jag har skrivit ett annat långt inlägg om det. Jag var helt sövd under ingreppet.

Om man inte får utslag på ägglossningsstickan, men har något som verkar vara fertilt sekret, kan man ha ägglossning ändå i så fall?

• Jag är bara jag
    Vårdepp skrev 2018-08-27 00:14:56 följande:
    Jag gjorde det i Riga på en klinik där patientkoordinatorderna efteråt visade sig vara knäppa i huvudet. Jag har skrivit ett annat långt inlägg om det. Jag var helt sövd under ingreppet.

Om man inte får utslag på ägglossningsstickan, men har något som verkar vara fertilt sekret, kan man ha ägglossning ändå i så fall?
    AVA eller? De har gott rykte och bra resultat så att de skulle skadat äggstocken tror jag inte på.

Man kan ha äl trots negativa äl-test och utebliven äl trots positiva äl-test.
  • Vårdepp

[quote=79001043][quote-nick]Jag är bara jag skrev 2018-08-27 14:16:02 följande:[/quote-nick]

AVA eller? De har gott rykte och bra resultat så att de skulle skadat äggstocken tror jag inte på.

Man kan ha äl trots negativa äl-test och utebliven äl trots positiva äl-test.

[/

Jag gjorde tyvärr inte det hos dem, utan hos IVF Riga. Men nu fick jag utslag på äl-stickan . Har tagit dhea, och ägglossningen verkar vara senare den här gången. Om jag nu har någon.

Svar på tråden Kan äggstocken skadas permanent av IVF?