Kraftig hårväxt
Hej! Jag har mycket behåring på överläpp, haka, runt bröstvårtorna, runt navel och bikinilinje. Får raka och noppa ansikte dagligen eller varannan dag vilket tär på psyket. Det har blivit värre med åren och började när jag gick i årskurs 6 och jag är nu 30 år. Håren är vass och mörk så det är inga ljusa mjuka fjun. Har såklart testat permanent hårborttagning i ansiktet flera behandlingar utan resultat. Och bikinilinjen går inte längre ansa för jag får röda prickar och det kliar. Har testat raka efter att ha duschat länge med varmt vatten, nya hyvlar och olika fabrikat, krämer under rakning och krämer som efteråt ska reducera röda prickar osv. Även testat inotyol som en salva som skulle lindra men utan effekt.
Åt under en kort period Jasmine p-piller men fick kraftig humörsvängningar och blödningar så blev rekommenderad att sluta men dessa piller gjorde att behåringen minskade kraftigt samt min acne blev bättre. Jag försöker bli gravid så kan inte använda dessa piller. Någon som har tips på hur jag kan leva med håren, hur jag smidigt får bort dom eller om man kan äta något hormontillskott för att reducera? Antar det är hormonellt då jag har problemhy också.