• Dennan88

Clearblue Advance??????

Hej på er!

Har två barn sedan tidigare med min man men sedan 1 år tillbaka har vi försökt få en ?sladdis? men verkar svårt ;(

Jag har precis införskaffat CL advance ägglossningstest för att förhoppningsvis få till det ;) Nu till min fråga: jag har en otroligt oregelbunden mens och har noll koll på min ÄL så hur ofta bör man ta ÄL test? Var 3:e dag? Snälla hjälp mig?? Jag hade ett missfall 29:e juni blödde då i en vecka sen fick jag en mini blödning 3-4 aug vilket var konstigt då jag blödder rejält vid mens och min mens varar i ca 5-6 dagar... tog ett ÄL test igår som visade negativt så när ska jag testa nästa gång???

• Svar på tråden Clearblue Advance??????
  • Anonym (Ligg!)

Varför inte ligga varje dag? Då slipper du/ni hålla koll. Och så bidrar det till välbefinnande och ett bättre förhållande :D

• EnBlivandeWestring

Egentligen ska man ju testa för äl var dag från några dagar innan beräknad äl. Men eftersom du inte vet när du kommer ha äl alls så kan du göra som jag gjorde. Jag testade med de billiga stickorna från testlagret en gång om dag. De var ungefär samma styrka var dag (lite ljusa och lite mörkare beroende på hur mycket jag druckit osv) och sen när det väl skedde en stegring (dagen innan fullt utslag) så var det inte direkt någon tvekan om att testet snart skulle bli positivt och då testade jag en gång till den dagen. Dagen efter fick jag plus och testade då även med cb-advanved för att känna mig mer säker :D 

Kärlek till er
Svar på tråden Clearblue Advance??????