• FörstaFrun

Liberalerna är helt enkelt bäst ;-)

Förtidsröstat igår. Jag är påläst om det här nu och vet att det är Liberalerna som man ska välja. Det är denna ideologi som har gett Sverige de förmögenheter, kapital och viktigaste sociala rättigheter som vi har idag. Detta bör inte äventyras till förmån för gränsstängning länder emellan. Lösningen på allt är istället att investera och fokusera ännu mer på skola och utbildning, att göra den ännu bättre än vad den är idag.

Jan Björklund sa i ett tal från Almedalen nu i år något som känns otroligt, otroligt sant. "En liberal tänker såhär: Det viktiga är inte varifrån du kommer, det viktiga är vart du är på väg. Men nationalister (Sverigedemokrater) tänker tvärtom: Det viktiga är inte vart du är på väg, det viktiga är varifrån du kommer..." Detta kloka citat säger egentligen allt.

Som om inte det här korrekta tänkandet vore nog, så är Liberalerna även det allianspartiet som mest värnar om miljön. De anser att det viktigaste medlet för att få resultat på den fronten är att vidareutveckla det gemensamma EU - då varje stat för sig kommer inte göra nytta när det gäller global miljöpåverkan. Kom ihåg att lägga din röst på Liberalerna!

Liberalerna på Järvaveckan: 

PS: Kommer vara inne SÄLLAN och svara för att jag pluggar så mycket.

• Svar på tråden Liberalerna är helt enkelt bäst ;-)
  • FörstaFrun
    Meriall skrev 2018-08-24 15:22:32 följande:

Vad är fördelen med L över KD?

Bland annat det att de satsar mycket mer på skolan (där folks framtid alltid börjar) och KD satsar väl mest på bland annat ensamstående föräldrar och annat som rör familjer.

De är även det alliansparti som sagt som bryr sig mest om miljön. Miljöpartiet var det parti jag röstade på tidigare, men jag gillar inte deras alla andra förslag. Liberalerna har istället allt i ett kan man säga, både miljötankar, god invandringspolitik (man vill inte släppa in varenda en i landet), gott EU-samarbete så Sverige inte står ensamt, med mera. 
  • solros68

Skulle aldrig rösta på Liberalerna, just på grund av hur mycket Björklund har förstört i skolan.

• Krepesm

Aha "Liberalerna". Jo jag röstade också på dem en gång i tiden, när de kallade sig Folkpartiet.

Men alla gör vi väl misstag när vi är unga och dumma.

Svar på tråden Liberalerna är helt enkelt bäst ;-)