JuliaC skrev 2018-08-23 16:24:19 följande:
Hej!
Jag och min sambo har försökt skaffa barn sedan februari i år, men det blir aldrig PLUS på stickan..
vet det inte alls är lång tid som vi har försökt.
Men kan vi ?planera? de för mycket så det därför det tar sån tid?
Folk säger till mig slappna av tänk inte på det , det kommer.. men de är super svårt när man verkligen vill ha barn , gärna igår..
jag har regelbunden mens och ägglossning går även på folsyra.
TIPS TIPS! På hur vi ska göra ????????????????
Sitter i precis samma sits och har samma funderingar... Har ingen aning om hur man "slutar tänka så mycket" när det är det enda man vill!
Är samtidigt i en ålder då precis varenda människa runt omkring mig är gravid, fick senaste beskedet igår kväll. Börjar blir riktigt jobbigt att höra om alla andras bebislycka och förväntas va en glad och stöttande kompis när det inte vill sig för en själv. Har ni berättat för era vänner att ni försöker? Jag har valt att inte göra det men vet inte vad som är smartast...
Jag kör på Natural Cycles och ägglossningstest, har vanligtvis väldigt regelbunden cykel men den har börjat strula de senaste månaderna av någon anledning. Ska faktiskt till gyn i morgon för att mäta tjockheten på slemhinnan och förhoppningsvis kunna tjata till mig ett bloprov för att kolla de hormonella nivåerna och utesluta sådana problem.
Känns som att det här kommer ta väldans lång tid...för min egen mamma tog det 4 respektive 3 år att få barn :/