I Falkenberg göms SD:s valsedalar undan i stadshuset
Nu är dom redan igång med att mobba ut SD i Falkenberg. Finns ingen ursäkt eller tror någon att det bara var glömska eller en ren tillfällighet?
Nu är dom redan igång med att mobba ut SD i Falkenberg. Finns ingen ursäkt eller tror någon att det bara var glömska eller en ren tillfällighet?
Kontakta valmyndigheten och berätta att det inte går rätt till. Eller någon annan myndighet som har hand om röstningar
www.hn.se/nyheter/falkenberg/sd-trasslar-till-det-med-valsedlarna-1.7635375&aId=1.7635375
Ibland räcker det att googla lite för att nyansera bilden.
www.hn.se/nyheter/falkenberg/sd-trasslar-till-det-med-valsedlarna-1.7635375&aId=1.7635375
Ibland räcker det att googla lite för att nyansera bilden.
Ja, SD:arna börjar väl bli desperata nu.
När har SD:arna någonsin försökt nyansera bilden?
När har SD:arna någonsin försökt nyansera bilden?
Nu kommer kommunen med en patetisk ursäkt.
Händelsen är nu polisanmäld. Det kommer komma nya valsedlar och på valdagen har väljarna rätt att ångerrösta och ta tillbaka en röst och rösta på ett annat parti. nyheteridag.se/sd-i-falkenberg-anmaler-valfusk-partiets-valsedlar-packades-aldrig-upp/
Låter krångligt med enskilda valsedlar för varje parti. Där jag bor får vi en valsedel och det står alla partiledares namn på och så kryssar man bara i den man vill rösta på. Problem solved!
Låter krångligt med enskilda valsedlar för varje parti. Där jag bor får vi en valsedel och det står alla partiledares namn på och så kryssar man bara i den man vill rösta på. Problem solved!
Eftersom vi kan välja vilken kandidat vi vill rösta in i riksdagen skulle det bli en jätte lapp då det är 10 kandidater per parti. Vi röstar inte på partiledare utan vem vi tycker representerar mig bäst i partiet då alla inte tycker lika i alla frågor.
Det är inte partiledare vi röstar på. För det gör vi inte alls utan det är upp till varje parti att ta fram en partiledare.
Det är vilka vi vill ska sitta i rikstagen mosvarande senaten i USA, dvs vi röstar på vem vi vill ska ta plats i "senaten" för partiet vi röstar på.
Då vi har 8 partier i riksdagen idag skulle det innebära 80 namn på valsedeln om man skulle ha som i USA. I teorin skulle vi kunna ha 250 personer att välja mellan då man måste ha 4% för att komma in i riksdagen. Förstår du att det inte fungerar med amerikanska valsedlar?