• Nillia

Gråter för allt ruvardag 3

Hej.

Detta är min (vårt) första ivf försök. Gjorde det långa protokollet pga min endomentrios. Först synarella i 3 veckor (fick ta den längre än normalt) sedan 450 fostimon. Fick insatt ett tre dagars embryo i måndags. Allt har gått över förväntan, mitt amhariska värde var extremt lågt så de visste inte ens om jag skulle ha några ägg till behandling. Och nu sitter jag här och kan inte sluta gråta. Jag gråter för allt (och inget). Frågade kliniken och det var normalt och kunde tom bli värre om den lille fäster sig som den ska. Värre, jag kan inte vara en timme utan att börja storböla. Jag känner mig inte ledsen utan faktiskt bubbligt förväntansfull till jag kan ta gravtest, men vattenverket vill inte sluta rinna.

Någon som känner igen sig eller har kloka funderingar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-23 00:41
    Jag glömde ju att jag även i onsdags kväll tog en otrivelle spruta så det är ju den som spökar. Men min fråga kvarstår någon som känner igen sig. Och blir det bättre i så fall?
    Tack!

• Svar på tråden Gråter för allt ruvardag 3
  • Anonym (Lutinus?)
    Nillia skrev 2018-08-22 15:24:52 följande:

Hej.

Detta är min (vårt) första ivf försök. Gjorde det långa protokollet pga min endomentrios. Först synarella i 3 veckor (fick ta den längre än normalt) sedan 450 fostimon. Fick insatt ett tre dagars embryo i måndags. Allt har gått över förväntan, mitt amhariska värde var extremt lågt så de visste inte ens om jag skulle ha några ägg till behandling. Och nu sitter jag här och kan inte sluta gråta. Jag gråter för allt (och inget). Frågade kliniken och det var normalt och kunde tom bli värre om den lille fäster sig som den ska. Värre, jag kan inte vara en timme utan att börja storböla. Jag känner mig inte ledsen utan faktiskt bubbligt förväntansfull till jag kan ta gravtest, men vattenverket vill inte sluta rinna.

Jag glömde ju att jag även i onsdags kväll tog en otrivelle spruta så det är ju den som spökar. Men min fråga kvarstår någon som känner igen sig. Och blir det bättre i så fall?

Tack!

Antar du tar Lutinus eller Crinone nu? Båda dessa mediciner mår jag psykiskt skit av och jag har hört fler som gör det. Det går över bara du slutar med dem.
  • Nillia

Hej. Ja jag äter lutinus 3 ggr/dag. Ska ta de en vecka till så då får jag försöka hålla ut tills dess. Tack för svar! ????

• Anonym (Lutinus?)
    Nillia skrev 2018-08-24 10:25:17 följande:

Hej. Ja jag äter lutinus 3 ggr/dag. Ska ta de en vecka till så då får jag försöka hålla ut tills dess. Tack för svar! ????

Blir mycket bättre när du slutat med Lutinusen. Hur många ägg fick du ut? Jag har också dåligt AMH och endo. Verkar som jag kommer få fram 4-6ägg med Menopur 450ie efter Synarela i 3månader.
  • Anonym (Lutinus?)

Vilket AMH värde har du?

• Nillia

Jag hade ett AMH värde på 1,0 och läkaren sa att vi hade 1-2 år på oss att bli gravida.

Vul visade på på 5st äggblåsor så jag hoppades på att få 4 ägg, men vi fick ut 7 ägg. Av de blev 4 befruktade, 2av de klarade sig. Fas då tog de tog bara ägg från vänster äggstockarna. Min högra har tydligen redan gått i pension. Trodde vid varje besök att de skulle säga att de var tvungna att avbryta behandlingen för det inte skulle fungera.

När har du äggplock? Pratade de med dig också om äggdonation?

Håller tummarna vet hur nervöst det är.

• Anonym (Lutinus?)
    Nillia skrev 2018-08-26 00:53:56 följande:

Jag hade ett AMH värde på 1,0 och läkaren sa att vi hade 1-2 år på oss att bli gravida.

Vul visade på på 5st äggblåsor så jag hoppades på att få 4 ägg, men vi fick ut 7 ägg. Av de blev 4 befruktade, 2av de klarade sig. Fas då tog de tog bara ägg från vänster äggstockarna. Min högra har tydligen redan gått i pension. Trodde vid varje besök att de skulle säga att de var tvungna att avbryta behandlingen för det inte skulle fungera.

När har du äggplock? Pratade de med dig också om äggdonation?

Håller tummarna vet hur nervöst det är.

AMH 1 är inte så lågt. Jag har bara 0.45 och det var inte tal på äggdonation alls. Men jag har tagit upp det med min man. Vi har gjort upp att vi gör max 3ivf med egna ägg och sen går vi över till äggdonation utomlands om det inte funkar.

Jag får reda på imorgon om det blir äggplock eller avbrutet. Blir det avbrutet så blir det korta protokollet på mensen om några veckor.

Jag har gjort korta tidigare och tagit mig till ET. Men kroppen blev sjukt trött av nedregleringen på 3månader.
  • UndrandeSökare
    Nillia skrev 2018-08-22 15:24:52 följande:

Hej.

Tack!

Hur har det gått för dig med ruvningen? Blev det något plus?
Svar på tråden Gråter för allt ruvardag 3