Vilket tjejnamn tycker ni är finast?
Vi funderar på flicknamn men kan inte helt bestämma oss. Snälla hjälp oss.
Vi funderar på flicknamn men kan inte helt bestämma oss. Snälla hjälp oss.
Isolde.
Inte något namn faktiskt. Många av dem är rent av märkliga. Isa, och då utan Li är fint.
Inte något namn faktiskt. Många av dem är rent av märkliga. Isa, och då utan Li är fint.
De flesta namnen här är från min sambos släkt som är chilenare så det är gamla släktnamn. Annars kan jag tycka att typiska svennenamn som Gustav och Klara är rätt tråkiga och alldagliga, även fast det är vackra. Tur att vi alla har olika smaker, annars hade världen varit rätt så grå och trist. :)
Inget utav de
Inget utav de
Vilket som utom Isa-Li. Namn med -Li är dagens varianter av Kevin, Liam och Engla.
Vilket som utom Isa-Li. Namn med -Li är dagens varianter av Kevin, Liam och Engla.
Märkliga är inte lika med fula :). Det jag såg framför mig var karaktärer ur kärleksromaner på 1700-talet. Klart ni vill ha ett av namnen att föra vidare då :) Namnen passar ju väldigt bra på en (utan att veta färgerna på flickan) liten mörk skönhet. Isf tycker jag nog Esmelina :)
Florence är väldigt vackert! Det är ett namn som folk känner igen i Sverige men det är även etablerat internationellt.