Är jag konstig som undrar lite?
Jag har vid några tillfällen haft en del undringar kring en vän till min fru. Dom känner varandra sedan många år och han är ungefär 15 år äldre. Dom umgås oftast genom att han bjuder ut henne på väldigt dyra och lyxiga restauranger, vi pratat alltså om det dyraste som finns i stan. Hon tycker det är jättetrevligt förstås och menar att det är klart hon gör det därför det är hennes enda chans att få bli utbjuden på det sättet. Jag bjuder också ut henne ibland men har inte råd att gå på såna ställen. Det har aldrig hänt att dom har frågat mig om jag vill följa med och antagligen vill dom inte det heller. För några veckor sedan var hon arg på honom av en anledning och efter det sa hon att hon krävde ett dyrt restaurangbesök för att han skulle få upprättelse. Jag tycker att deras "vänskapsrelation" är lite konstig och har ifrågasatt den vid några tillfällen. Min fru blir då upprörd och tycker inte att det är min sak och att jag inte behöver bekymra mig. Jag känner honom också lite grann och han har vid några tillfällen varit hos oss och ätit.
Hon kanske har rätt, jag borde inte ifrågasätta detta men jag tror inte att hon skulle tycka det var ok om jag gjorde samma sak. Någon som tycker något om detta?