• brallison

Hur gick det med er graviditet runt 40?

Hej!
    Jag är 39 och vi tänker om ett syskon till vår dotter som är 7. Vi har inte börjat med våra försök än då det finns så många frågor, så många om och men. Så, jag undrar hur det gick för er (rent statistiskt).
    Alla kommentarer också välkomnasGlad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur gick det med er graviditet runt 40?
  • Anonym (40 men 20 :-))

Fick första vid 39 och andra vid 40 och bägge graviditeterna var fullständigt problemlösa och födde bägge barnen snabbt, utan smärtlindring och utan att få minsta skråma i underlivet. Återhämtade mig extremt fort och hade noll mage kvar efter bara några dagar.

• Anonym (25 37)

Första vid 25. Mådde mkt illa, bristningar och blev sydd 7 stygn. Smärta vid sex upp till ett år efter.

Andra vid 37. Mådde extremt illa, hyperemesis till v20 något. Sedan helt ok. Ingen bristning och kunde ha sex dagen efter.

• Aliona

Det var min första graviditet så kan inte jämföra med tidigare, men jag hade inga större svårigheter att bli gravid, fick aldrig missfall och graviditeten var bara med vanliga små besvär.

• Zakopane

Har tre barn och ett fjärde på gång.

Alla graviditeterna har förlöpt bra rent fysiskt. Inte behövt sy nåt vid förlossningarna heller.

Tredje förlossningen var dock överlägset bäst, och det tackar jag kursen Föda utan rädsla för. Egentligen borde den iofs heta föda utan att spänna dig, för det är det som det går ut på. Otroligt bra! Snabbt och lindrigt gick det.

• Anonym (Barn efter 40)

Kul att höra om er som fått eller planerar barn efter 40. Jag är 40 nu och planerar tillsammans med mannen att försöka få en bebis inom ett par år. Är lite orolig för att det inte kommer gå eller att det ska bli tungt för kroppen. Men längtar efter en liten. :)

• Lindsey77

Vänta inte för länge med att börja försöka om ni verkligen vill ha en till... Jag har fyra barn (fick senaste vid 35). Började försöka bli gravid för ett år sen, är 41 nu. Det har varit omöjligt. Fått fyra missfall i v 4+3. Är nu gravid igen i v 3+5... är inte så hoppfull. Har inte haft några missfall tidigare, men risken är skyhög efter 40.

Så kör, du har inte tid att fundera :)

• Anonym (S)

Fick mina vid 37 resp 39. Nåda graviditeterna var jättebra och i princip helt utan symptom förutom en växande mage som inte ens den blev särskilt stor någon av gångerna.

• Anonym (S)

Fick mina vid 37 resp 39. Nåda graviditeterna var jättebra och i princip helt utan symptom förutom en växande mage som inte ens den blev särskilt stor någon av gångerna.

Svar på tråden Hur gick det med er graviditet runt 40?