• Nathaliiie90

Mellanblödning eller mens?

Jag och min kille har försökt och skaffat barn i nästan 2 år nu och man blir alltid lika besviken när mensen kommer. Men den sista gången jag hade ÄL runt den 25e juli så hade vi samlag med varandra och han kom även i mig då. Och jag skulle ha fått min mens förra veckan men den kom inte så tog ett gravtest i lördags som visade negativt men så igår vaknade jag av att jag hade sån smärta i magen och trodde att mensen hade kommit men det var bara som mindre blödningar och håller på även idag. Jag vill inte riktigt säga att det är som mens då jag i vanliga fall brukar ha ganska riklig mens men det här är annorlunda och jag kan inte ha tampong eller binda för att det blöder så pass lite. Någon som vet vad det kan vara? Kan jag vara gravid trots att testet visade negativt och den här ?mensen?? Tacksam för svar

• Svar på tråden Mellanblödning eller mens?
  • sof t

Jag har haft blödningar vid två av mina graviditeter. Med första kom det rosa i typ 5-6 dagar så jag behövde skydd och rött blod i en dag med andra. Behövde inte skydd men satte in koppen eftersom jag trodde det var mensen. Kom jättelite bara sen inget mer. Hade väldigt ont i magen i lite mer än en vecka med tredje som kom i samband m den lilla blödningen, ingen värk alls med första. Jag hade nog testat mig om jag var du för säkerhets skull :) lycka till!

• Nathaliiie90

Jag har aldrig blödit såhär lite tidigare när jag har haft mensen, och när jag testade mig i lördags så visade det negativt. Men får vänta några dagar och testa igen och förhoppningsvis så visar det ett plus då :)

Svar på tråden Mellanblödning eller mens?