• anony0116

Nytt försök! Lite mjukare pojknamn på K

Söker lite mjukare pojknamn på K som ett alternativ till Kaspian/Caspian som inte slutar på IAN.

Inte Kasper eller Kornelius. Inga jättevanliga namn.Ska passa till polskt efternamn typ som Kowalski till exempel.

Vill helst inte att lillebror också ska ha ett "ian namn" som sin storebror eftersom det enligt mig låter på gränsen till piff och puffigt tillsammans.

Storebror skulle heta något annat på F men det blev Florian istället.(efter ca 4 mån)

Så kanske finns det något annat alternativ till Kaspian på K?

Gillar namnet Kaspian och tycker lillebror passar till det namnet men Florian och Kaspian funkar inte tillsammans för mig pga likheten.

Har sett och hört allt känns det som och hoppet om att hitta något bra börjar försvinna.Lillebror är två månader vilket innbär att tiden rinner ut.

Inget namn känns passa då det antingen blir konstigt uttal I Sverige eller Polen eller fel betoning eller så får jag dåliga eller konstiga associationer eller att namnen rimmar på något fult.Dessutom gillar jag namn som är ganska ovanliga(inte så många bärare) och så ska namnet passa med Florian.

Jag är så ledsen och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.Det enda som tröstar mig är att Florian(storebror) fick sitt namn när han var ca 4 mån.

Just nu känns det som att vad jag än väljer så kommer jag inte gilla det.Är väldigt ledsen pga det.

Vill att namnet ska ha samma mjukhet och stil som Florian.

Behöver inte nödvändigtvis börja på K.

Snälla svara och läs inte bara!

• Svar på tråden Nytt försök! Lite mjukare pojknamn på K
  • Colourfulrainbow

Men Kaspar/Kasper då?

Konrad, Konstantin, Karl, Kim.

Andra namn som inte börjar på bokstaven K:

Pontus, Edvin, Edvard, Algot, Vilgot, Noah, Jonathan, Benjamin, Max, Lukas.

• Colourfulrainbow
    Colourfulrainbow skrev 2018-08-14 18:26:28 följande:

Men Kaspar/Kasper då?

Konrad, Konstantin, Karl, Kim.

Andra namn som inte börjar på bokstaven K:

Pontus, Edvin, Edvard, Algot, Vilgot, Noah, Jonathan, Benjamin, Max, Lukas.

Och jag missade helt att du inte gillade Kasper. Sorry!
  • hammarhajen

Valentin känns lite som samma stuk som Florian, tycker jag. Och Konrad.

Linus tycker jag känns mjukt. Och Julian, men det slutar ju förstås på ian. 

• Anonym (C)

Min ene heter Castor, tycker det är jättefint

• annabellelee

Det känns som du gillar lite sagonamn, så prova äldre pjäser och berättelser.

Tex ur pjäser av Shakespeare: Lysander, Oberon, Puck, Leontes, Mamillus, Florizel, Prospero, Mercutio.

Eller Vincent?

• annabellelee

Det känns som du gillar lite sagonamn, så prova äldre pjäser och berättelser.

Tex ur pjäser av Shakespeare: Lysander, Oberon, Puck, Leontes, Mamillus, Florizel, Prospero, Mercutio.

Eller Vincent?

• Anonym (K funkar inte om mjukt)

Mio

(K ger inga mjuka namn)

Einar

Henning

Olof

Joel

John

Verner

Vilhelm

Leif