Otrygg utomhus
Mitt barn är modig och framåt när vi är hemma eller inne hos någon annan (även där hon inte varit innan) och även på balkongen hemma (har en ganska stor), där älskar hon att vara.
Hon gillar också att åka vagn men däremot att bara vara utomhus är jättejobbigt för henne, tex lekparker, trädgårdar etc. Hon bara klänger kring mina ben och vill upp i famnen. Kan ibland gå några steg om jag håller henne i handen men sedan vill hon upp och gnäller. När hon går är hon osäker och vinglig. Vill inte leka i lekställningar utan ska bara upp i knät. Gunga går om hon får sitta i min famn men annars inte. Hon försöker klättra ur.
Det är samma oavsett om det är asfalt, gräsmatta, sand. Inomhus går hon och springer bra och inte vingligt, även med skor. Hon är inte otrygg i tex affärer eller restauranger heller utan springer runt.
Hon var jätteorolig hos mormor på altanen men efter att vi lagt en filt där vågade hon sitta där efter ca en vecka. Men absolut inte ner i gräset (kortklippt) oavsett hur jag försökte.
Vad kan detta bero på? Hon ska börja förskolan nu och då måste hon ju kunna vara utomhus och gå runt själv.