Mamman ringer konstant
Hej!
Har ett bonusbarn på 4 år som vi har varannan helg hemma hos pappan. Detta fungerar superbra för tillfället. Men planen är att det ska utökas.
TYVÄRR förstörs helgerna tillsammans med bonusbarnet en aning, då dennes mamma ska ringa konstant för att prata med barnet.
Hon ringer ibland på fredagen när barnet kommit hem till oss trots att dem bara sa hejdå för några timmar sedan, hon ringer på lördagen för att fråga vad vi gör, och sedan kan hon ringa även på söndagsmorgonen! Bara TIMMAR innan hon får hem barnet igen.
Svarar vi inte vid samtalen kan hon ringa, och ringa och ringa tills hon får svar.
Många gånger får man helt enkelt bara låta bli att svara. Då detta blir jobbigt för oss allihopa i familjen när barnet är här.
Dels så lägger barnet ofta på när h*n pratar med mamman, för att intresset inte finns där, och sedan blir h*n påverkad negativt och blir ofta lite bråkig och extra gnällig när dem pratat.
Nu under semestern har bonusbarnet varit här en vecka. Och hon har ringt vaaarje dag. Svarar man inte första gången fortsätter hon att ringa fram tills hon får svar. Och hon ringer för att HON vill höra barnets röst, medan barnet bara lägger på. Varje gång.
Pappan har pratat med henne angående detta, men får endast dryga svar tillbaka att ?jag får prata med h*n om jag vill?, ?det är bara att svara när jag ringer?.
Som sagt är detta jobbigt för hela familjen och framförallt för barnet då han påverkas på ett sådant negativt sätt.
Vad kan man göra????