• Anzil

Skulle jag kunna anses vara knäpp eller dum för att jag leker med barn?

Hej!

Som jag har skrivit tidigare här, så har jag fått god kontakt med grannarna. Främst är det barnen som tycker jag är rolig.

När jag kom hem så lekte barnen på gården. När de fick syn på mig så hojtade de till och frågade om jag inte ville vara med och leka. De lekte vattenkrig och det verkade spännande. Jag hade inget annat för mig. Jag var färdig med allt, dessutom tycker jag det är jättekul att ha blivit så omtyckt av grannarna och grannbarnen.

Så jag lekte med barnen ett bra tag och tanken slog mig sedan om jag skulle råka bli gårdens knäppskalle eller något liknade.

I min förra tråd fick jag en suverän tips om att skapa en kontakt med barnens föräldrar och det gick alldeles utmärkt. En av barnens föräldrar som inte bott särskilt länge här i Sverige visade sin uppskattning genom att jag är alltid välkommen och att det är bara att fråga om jag vill låna någonting. Så det känns jättekul.

Men jag kan inte hjälpa att få frågan i huvudet om jag skulle anses som knäpp eller dum, eller någonting för att jag leker med barn/barnen.

Hur hade ni reagerat?

Jag är en man på 25 år.

• Svar på tråden Skulle jag kunna anses vara knäpp eller dum för att jag leker med barn?
  • faren

Om du tycker det är roligt med barn, då kanske du skulle jobba p förskola? Då får du leka, en stor del av dagen. Och ta hand om dem. Män behövs inom förskolan! Så roligt att du tycker om barnen, och nej, du är ingen dumdkalle!

• Studentpappa

Att leka med barn är helt ok som vuxen om du känner dem och familjen, men skulle du få för dig att bli kompis med barnen skulle jag säga stopp.

Skulle jag hitta mina barn lekande med en vuxen man på en lekplats skulle jag avbryta det direkt. Du förstår säkert vad jag menar, att kicka lite boll med grannbarnen helt ok om du går förbi och de råkar vara ute. Men vill du bli kompis med barn är det inte ok.

Whose motorcycle is this? It's a chopper baby. Whose chopper is this? It's Zed's. Who's Zed? Zed's dead baby, Zed's dead.
  • Physalis

Hur jag hade uppfattat det hade till stor del berott på hur du var som människa.

Om du är trevlig och normal så skulle jag tycka det var supertrevligt att ha en granne som är så trevlig och kan skoja med mitt barn.

Korrekturläser som en kratta
  • Anzil
    faren skrev 2018-08-08 22:13:15 följande:

Om du tycker det är roligt med barn, då kanske du skulle jobba p förskola? Då får du leka, en stor del av dagen. Och ta hand om dem. Män behövs inom förskolan! Så roligt att du tycker om barnen, och nej, du är ingen dumdkalle!

Tack så mycket för ditt svar!

Jag har dock ingen ambition av att jobba på förskola dock, men jag kan tänka mig att det kan bli ett riktigt roligt arbetsplats! :)

• Anzil
    Physalis skrev 2018-08-09 14:06:06 följande:

Hur jag hade uppfattat det hade till stor del berott på hur du var som människa.

Om du är trevlig och normal så skulle jag tycka det var supertrevligt att ha en granne som är så trevlig och kan skoja med mitt barn.

Okej, jag förstår! Självklart!
Svar på tråden Skulle jag kunna anses vara knäpp eller dum för att jag leker med barn?