Skulle jag kunna anses vara knäpp eller dum för att jag leker med barn?
Hej!
Som jag har skrivit tidigare här, så har jag fått god kontakt med grannarna. Främst är det barnen som tycker jag är rolig.
När jag kom hem så lekte barnen på gården. När de fick syn på mig så hojtade de till och frågade om jag inte ville vara med och leka. De lekte vattenkrig och det verkade spännande. Jag hade inget annat för mig. Jag var färdig med allt, dessutom tycker jag det är jättekul att ha blivit så omtyckt av grannarna och grannbarnen.
Så jag lekte med barnen ett bra tag och tanken slog mig sedan om jag skulle råka bli gårdens knäppskalle eller något liknade.
I min förra tråd fick jag en suverän tips om att skapa en kontakt med barnens föräldrar och det gick alldeles utmärkt. En av barnens föräldrar som inte bott särskilt länge här i Sverige visade sin uppskattning genom att jag är alltid välkommen och att det är bara att fråga om jag vill låna någonting. Så det känns jättekul.
Men jag kan inte hjälpa att få frågan i huvudet om jag skulle anses som knäpp eller dum, eller någonting för att jag leker med barn/barnen.
Hur hade ni reagerat?
Jag är en man på 25 år.