Någon som blivit sjukskriven trots stillasittande jobb?
Som rubriken lyder, någon som blivit sjukskriven pga foglossning som har ett relativt stillasittande jobb? Vad sa FK?
Som rubriken lyder, någon som blivit sjukskriven pga foglossning som har ett relativt stillasittande jobb? Vad sa FK?
Ingen? :/
Jag hade inte ens foglossning och arbetar som lärare. Iofs med elever som ibland kan bli fysiska.. men skrev som det var; trött pga bristande nattsömn och kan därför inte fokusera 100% på mina elever. Gick hem 17:e november och blev sjukskriven till och med BF (13:e december). Dröjde med att ansöka hos FK för trodde verkligen inte att det skulle beviljas.. men det gjorde det! Så fick ett välkommet tillskott i kassan strax därpå. (Födde 12:e december.)
Om du kan redogöra för varför du inte kan arbeta så finns det ju en chans att du kan bli sjukskriven. Vad är det i ditt arbete som gör att du inte kan arbeta? Jag har ett slitigt yrke så jag fick gravpenning och sjukskrivning beviljat men ja, det är en annan sak såklart. Fråga din läkare om råd!
Jag är i vecka 20 och ibland kan jag inte gå utan att halta. Men det är klart att jag KAN utföra mina arbetsuppgifter, men känner att om detta blir värre kommer jag inte orka med. Därför oroar jag mig lite för graviditeten och livet framöver fram till BF. Är nyfiken på hur andra har gjort... Jag har typ kontorsjobb med kundmöten osv men det är ju inte direkt fysiskt jättekrävande.
AK78 skönt att du fick bli sjukskriven. Kan tänka mig att det inte är helt lätt att vara lärare när man inte känner sig på topp :)
Jag är i vecka 20 och ibland kan jag inte gå utan att halta. Men det är klart att jag KAN utföra mina arbetsuppgifter, men känner att om detta blir värre kommer jag inte orka med. Därför oroar jag mig lite för graviditeten och livet framöver fram till BF. Är nyfiken på hur andra har gjort... Jag har typ kontorsjobb med kundmöten osv men det är ju inte direkt fysiskt jättekrävande.
AK78 skönt att du fick bli sjukskriven. Kan tänka mig att det inte är helt lätt att vara lärare när man inte känner sig på topp :)
Förutom att bli sjukskriven, har man ju möjlighet att ansöka om FP också innan BF. Regeringen lade till extra FP dagar som kan tas ut innan BF. Många gör däremot inte det, utan sjukskriver sig, vilket ibland resulterar till att man inte får pengar.
Ja jag blev det, min läkare bedömde att det var resorna till och från jobbet som var problematiska.