Använder vår trädgård som toalett
Grannens katt har tydligen bestämt sig för att en del i vår trädgård är hens toalett, jag tycker det är äckligt. Nu önskar jag få lite bra tips som ni vet fungerar, hur ska jag göra för att den slutar ?
Grannens katt har tydligen bestämt sig för att en del i vår trädgård är hens toalett, jag tycker det är äckligt. Nu önskar jag få lite bra tips som ni vet fungerar, hur ska jag göra för att den slutar ?
Lägg stenar i rabatten.
Kaffesump ska funka också.
Spruta vatten på katten.
Prata med kattens ägare är det bästa
...och så kan ägaren prata med katten ?
Man har inget ägaransvar för katt på samma sett som hund. Ägarna har inget direkt ansvar för vad deras katt gör ute. De är upp till en själv att skydda sin tomt från djur.
De enda du kan göra är att be grannarna kastrera katten om den inte är redan är de, så revivmarkeringarna minskar.
Finns grejer som ska utsända ultravågor eller något sånt som ska vara avskräckande för katter i djuraffärer o dylik. Citrus är varken katter eller hundar direkt förtjusta av. Lycka till!
Fast ägaren kan ju fortfarande göra något åt det t.ex gå med katten i sele
Fast du har all rätt att ha din katt som utekatt. Dessutom är de riktigt elakt att göra en katt som varit ute till innekatt, o endast få vara ute i sele helt plötsligt.
Tyvärr upp till tomtägaren.