Anonym (Kurtan) skrev 2018-08-25 21:18:29 följande:
Hej!
Det kan ju finnas tusen skäl. Du kanske inte behöver ta åt dig, men vissa blir sjukt jobbiga när de får barn.
Jag menar de som gör om ens instagramflöde till ett fotoalbum på sitt barn, eller de som BARA pratar om ungen när man ses. Det finns de som endast indentifierar sig som föräldrar och inte längre som nåt annat (vän etc) efter förlossningen.
Vad hade ni för roll i sällskapslivet tillsammans med era vänner innan barnen kom? Höll ni i alla fester som var sjukt roliga och sen när ni fick barn så kan ni inte längre ha dem och då duger ni inte längre. Ja. Listan är lång.
Jag känner ibland samma sak. Kretsen har krympt. Spontanhittapå-grejer blir jättesvåra. Och det kan man sakna. Men det ger sig med tiden.
Glöm inte detta: om ni har en liten bäbis, och de andra har lite äldre barn (2 och uppåt som går förskola) så kanske de inte vill ge er bäbis massa virus som deras barn bär på. Så resonerade vi när våra vänner fick barn.
Tack att du tog dig tid att svara!
Jag hör allt du säger. Vårt barn föddes med speciella behov så vi har varit försiktiga det första halvåret då hen var infektionkänslig. Kanske folk är oroliga men det är ju ändå upp till oss vad vi vågar.
Vi var absolut partyfixare men det kan vi ju fortfarande vara om folk hade velat träffa oss.
Nåja, hoppas våra vänner kommer tillbaka. Det är ju inte jättelätt att hitta nya i vår ålder. De flesta har ju sin krets.