• Miwakaka

Vändbar sittvagn - hjälp!

Hej alla!

Har en son på 5 månader, han är en stor kille på 9300 gram och är 69 cm lång. Jag har en Emmaljunga Mondial Deluxe 2018 till honom, har älskar liggdelen, men är inte lika förtjust i sittdelen, kommer inte överens med hur han sitter i den eller hur selen är.. vagnen är dessutom väldigt klumpig med sittdelen. Vill så gärna ha en sommarvagn, vändbar sittvagn som är lätt att fälla ihop och upp & som tar liten plats i bilen (ska få plats i en Hyundai i10). Har kollat på Britax Smile 2 och fastnat för den, den var supersmidig att fälla upp och ihop, min son satt väldigt bra i den. MEN (!) jag gillade inte suffletten, hade önskat de fanns mer myggnät i den, såsom det är på Britax B-motion tex, den suffletten är jättefin. Har läst att det ska gå att köpa en bugaboo cameleon sommarsufflett med fästen & bågar och ha på Britax/Brio Smile, om det verkligen fungerar vet jag inte, någon annan som vet? Jag har dessutom hört & läst att många tycker Smile är kort i ryggen. Min son är ju redan lång och jag önskar såklart att han kan ha vagnen åtminstone även nästa sommar, frågan är om det kanske inte alls kommer gå? Försökt hitta en begagnad Smile i närheten men de verkar inte finnas någon, hittade en enda i närheten på blocket, men den såldes samma dag jag såg den, attans! Annonsen hade ändå legat ute ett tag. Otur. Gått med i en barnvagnsgrupp på FB för att höra om någon där har en Smile till salu, men icke. Känns lite surt att ge va 5000 kr för en vagn jag kanske bara har användning för i några månader till? Har ju tänkt använda min Emmaljunga på vintern.

Har ni några tips på vändbar smidig vagn som blir liten ihopfälld eller/och som man kan ta av hjulen på? Har ni några erfarenheter av Britax/Brio Smile ni kan dela med er av?

• Svar på tråden Vändbar sittvagn - hjälp!
  • Anonym (:)

Kolla in på jollyroom, dom har stor rea fram tills imon 15:00, du kanske hittar en vagn där:)

Själv så valde vi en emmaljunga viking, den är lite mindre, vändbar o allt, perfekt för oss!

Lycka till i barnvagns djungel;)

Svar på tråden Vändbar sittvagn - hjälp!