• Mackapacka

Blondiner! Bästa blonderingen för undvika gult hår?

Som rubriken: Vilken är er bästa blondering för att få icke-gult hår ( vill uppnå silver/platina, gärna åt det lite ask-grå-silvriga hållet fast ändå ljust). Använde Mood nr 107 innan men de har gjort om den och numera är håret gult med denna :( Har även testat HM:s märke, samma där. Hjälp!!

• Svar på tråden Blondiner! Bästa blonderingen för undvika gult hår?
  • 1234568

Du kommer aldrig uppnå den färgen med medel köpta på affären. Men det som gör att folk får den färgen är för att vi använder silverschampo efteråt. Inte endast de värdelösa som följer med blonderingsfärgen köpt på butiken, utan riktigt ordentligt silverschampo från frisören. Så gå in på närmaste frisörs salong och köp silverschmpo. På 1-2 veckor har du askblont hår :)

• Mackapacka
    1234568 skrev 2018-08-03 22:57:00 följande:

Du kommer aldrig uppnå den färgen med medel köpta på affären. Men det som gör att folk får den färgen är för att vi använder silverschampo efteråt. Inte endast de värdelösa som följer med blonderingsfärgen köpt på butiken, utan riktigt ordentligt silverschampo från frisören. Så gå in på närmaste frisörs salong och köp silverschmpo. På 1-2 veckor har du askblont hår :)

Jag är helt inkörd på silverschampo samt inpackningar med samma effekt. Bara det att man jag nu fått en så mörk gul nyans som dessa inte biter på (har MASSA olika, bl.a. från frisörsalong) Behöver alltså en blondering som ger ett så lite gult resultat som möjligt (blir alltid lite gul men sen går det bort med silverschampo, men ej denna gång alltså) Mood nr 107 så som den var innan gjorde tricket i flera år, nu finns den ej längre. 
  • Mackapacka
    Mackapacka skrev 2018-08-04 09:50:56 följande:
    Jag är helt inkörd på silverschampo samt inpackningar med samma effekt. Bara det att man jag nu fått en så mörk gul nyans som dessa inte biter på (har MASSA olika, bl.a. från frisörsalong) Behöver alltså en blondering som ger ett så lite gult resultat som möjligt (blir alltid lite gul men sen går det bort med silverschampo, men ej denna gång alltså) Mood nr 107 så som den var innan gjorde tricket i flera år, nu finns den ej längre. 
    Jag är mörkblond naturligt. Utväxten är alltså det, resten är platinablont, men nu är botten kycklinggul och det går ej bort med silverschampo eller dito inpackning. 
  • K Kalle

Eftersom jag är blondin kan jag inte tipsa om blonderingar, de är ju liksom till för de som inte är blondiner. Jag tvättar håret då och då med silverschampo för att få håret lite mindre gult (det gjorde min mormor också som var vithårig.

• Dexter dot com

Schwarzkopf L1++ använder jag som är mörkhårig för att bli riktigt platinablond. Har det i längre än vad som rekommenderas men det blir inte slitet eller torrt .

• Mackapacka
    K Kalle skrev 2018-08-04 10:38:25 följande:

Eftersom jag är blondin kan jag inte tipsa om blonderingar, de är ju liksom till för de som inte är blondiner. Jag tvättar håret då och då med silverschampo för att få håret lite mindre gult (det gjorde min mormor också som var vithårig.

Skrev blondiner i rubriken som underförstått "Ni som är blondiner genom blekning" :) Jag är blondin också men ej ljusblond. 
  • Mackapacka
    Dexter dot com skrev 2018-08-04 20:55:46 följande:

Schwarzkopf L1++ använder jag som är mörkhårig för att bli riktigt platinablond. Har det i längre än vad som rekommenderas men det blir inte slitet eller torrt .

Tack!! 
  • K Kalle
    Mackapacka skrev 2018-08-04 21:29:14 följande:

Skrev blondiner i rubriken som underförstått "Ni som är blondiner genom blekning" :) Jag är blondin också men ej ljusblond. 

Rådet blir samma oavsett: silverschampo. Även om färgen man köper är askfärgat lär det ändå bli gult i solen.

Jag skulle råda till att gå till frisören för att få rätt på håret. Jag färgade håret rött en period (herrejisses) och gick och avfärgade det hos frisören när jag inte ville ha det så längre.
  • Venenum

Jag använder silverschampoo. Här naturligt blonde hår med gillar det silver-vita hållet.

>> det är okej att tänka fel, så länge man tänker själv
  • bullen1984

Du kommer ha sönder ditt hår. Vitare blekning är ju starkare och risken är stor att håret går av!! Kolla upp en frisör som är duktig på ljusa hår. typ Jade Sthlm har jag hört om bland annat..

• Mascaraklumpar

Såhär brukar jag göra:
    1. Ljusa upp håret tills det är så ljust du vill ha det. Gå inte efter tiden på blekningen utan använd ögonen. Lägg en plastpåse över huvudet så medlet inte torkar. Torkar det ändå så spraya med lite vatten, så fortsätter blekningsprocessen.
    2. När rätt ljushet uppnåtts, skölj ur medlet noga och handdukstorka håret. Tvätta med en intensivtoning med pigment som neutraliserar gulheten (mörkblod eller mörkt askblond, föreslagsvis). Var mycket noga med att inte låta håret mörkna utan bara suga åt sig av det neutraliserande pigmentet (för mig tar det 30-60 sekunder). Skölj sedan ut färge omedelbart. Upprepa en gång till vid behov.

• Mascaraklumpar
    Mascaraklumpar skrev 2018-08-05 14:32:48 följande:

Såhär brukar jag göra:
    1. Ljusa upp håret tills det är så ljust du vill ha det. Gå inte efter tiden på blekningen utan använd ögonen. Lägg en plastpåse över huvudet så medlet inte torkar. Torkar det ändå så spraya med lite vatten, så fortsätter blekningsprocessen.
    2. När rätt ljushet uppnåtts, skölj ur medlet noga och handdukstorka håret. Tvätta med en intensivtoning med pigment som neutraliserar gulheten (mörkblod eller mörkt askblond, föreslagsvis). Var mycket noga med att inte låta håret mörkna utan bara suga åt sig av det neutraliserande pigmentet (för mig tar det 30-60 sekunder). Skölj sedan ut färge omedelbart. Upprepa en gång till vid behov.

Tillägger att detta funkar för mig oavsett hur ljust blond jag är ute efter. Får det en gråaktig ton så försvinner denna efter några tvättar.
Svar på tråden Blondiner! Bästa blonderingen för undvika gult hår?