• Klora

Ni som fått missfall efter IVF, hur fick det sen?

Hej

Startade en liknande tråd i ett annat forum men provar även här

Min man och jag försöker få barn med IVF, första försöket tog sig och jag blev gravid. Men det slutade med ett MA i april, nu har vi börjat igen och det är nu andra försöket, jag började med sprutorna i går, vi tog en liten högre dos gonal-F denna gång, 275.

Men jag känner mig lite vemodig och skulle behöva få höra lite solskens historier

Finns det fler som fått MA vid IVF men som sen blivit gravida? Och hur många försök tog det?

• Svar på tråden Ni som fått missfall efter IVF, hur fick det sen?
  • Lillflickan

Hej!

Jag fick missfall i höstas i v 14 efter IVF. Insättningen efter klarade inte upptining. Men på fulla försöket efter det så gick det vägen och har nu en liten tjej hemma.

Tror inte det spelar roll för framtida graviditeter om det nu inte är något specifikt som orsakar missfall hos dig. Men det är inget du borde misstänka efter ett missfall. Efter tre får man göra utredning, i alla fall här. Jag fick göra utredning när jag fick mitt första missfall 2012 efter fyra års försök att bli gravid. Visade inget. IVF-försöket efter missfallet då blev jag också gravid med min son som nu är fem år.

Det är vanligt att det kan ta några IVF-försök innan man får levande barn. För mig krävdes det sju insättningar. Andra barnet tog bara två insättningar och ett som misslyckades tining. För de flesta går det smidigare än så. Ge inte upp än!

Lycka till!

Svar på tråden Ni som fått missfall efter IVF, hur fick det sen?