Anonym (Majken) skrev 2018-07-29 14:41:41 följande:
Säger du det så måste det nog vara så
Det är inte jag som säger det, det är forskning
MorTillTheo skrev 2018-07-29 16:49:06 följande:
Jag förstår hur du tänker med att mobil och iPad är överkurs men nu är det så att säga att barn inte SKA ha sådan låter lite hårt då till och med skolor/förskolor använder sig av sådant idag!
Resan till prag tar 2 timmar och det är en ny miljö på planet och man vet aldrig hur ett barn reagerar,barn kan bli skräckslagna och då kanske bara telefoner är lösningen. Jag hoppas att inte behöva använda mig av mobilen men för att vara på säkra sidan så vill man ha tips.
Som min över 70 åriga pappa sade för en tid sedan ?hade det funnits iPhone på den tiden ni växte upp så hade jag verkligen haft den kär?
Skolor kan använda sig av digitala läromedel, förskolor ska inte göra det för det är inte bra för barnen. Så bara för att en förskola använder sig av något innebär det inte på något sätt att det är positivt eller ens pedagogiskt. Detsamma gäller appar "riktade" till 2åringar, de görs av företag som vill tjäna pengar, det finns inga forskade som ställer sig bakom skiten.
Då kan man ju vända på funderingen och tänka, "varför ska jag flyga till Prag med en 2 åring. Behöver vi verkligen det?" Hur klarar han andra resor, tåg, bussar, bil, ni har ju uppenbarligen inte gjort detta förr (därav frågan om telefonen), så då finns det ju andra knep att ta till som har fungerat tidigare.
Din 70åriga far vill alltså inte uppfostra barn, bättre att de glor på en skräm, en sorts digital "napp" är vad han egentligen uttrycker.