• lindasliv95

Babyfeber

Hej! Som rubriken lyder planerar jag barn med min sambo. Tycker ni det är för tidigt som 18 åring? Vi har pratat länge om detta nu, planerat allt, pratat om ekonomin osv. Kom gärna med tips, råd, egna erfarenheter och åsikter men lämna bort hat! Tack och ta hand om er. Kram

• Svar på tråden Babyfeber
  • sheila55

Om det känns rätt för er och ni har koll på ekonomi m.m. som du säger så kör på. Det jag tycker att man ska tänka på är att ett barn är en stor förändring som sätter press på ens relation, (gäller alla åldrar).

Hur är det med jobb/skola, boende m.m?

Var själv 17 när jag fick mitt första barn (var dock ensamstående) och min erfarenhet är att med rätt inställning så går det mesta.

• Kellie13
    lindasliv95 skrev 2018-07-27 10:29:39 följande:

Hej! Som rubriken lyder planerar jag barn med min sambo. Tycker ni det är för tidigt som 18 åring? Vi har pratat länge om detta nu, planerat allt, pratat om ekonomin osv. Kom gärna med tips, råd, egna erfarenheter och åsikter men lämna bort hat! Tack och ta hand om er. Kram

Nä om ni känner er mogna med att skaffa barn så ska ni göra det! Det finns 18:åringar som e omogna som fan och det finns 18:åringar som är mognare än 30 åringar så om ni har tänkt på allt så varför inte? 
Svar på tråden Babyfeber