• Anonym (800mg istället för 400 mg)

överdosering

Min vän som haft alkoholproblem och är under nedtrappning med Antabus tog 800 mg isället för 400 mg dvs 2 tabletter istället för 1

Är det farligt ? 
    Har inte hört något ifrån henne sedan hon ringde och berättade.....

Vad kan hända ??????

• Svar på tråden överdosering
  • Anonym (Duff)

Händer inget speciellt, finns endel som rekommenderar att köra på 800 i början.

• Anonym (800mg istället för 400 mg)

Okej. 
    Satt och googlade .....läste om massa biverkningar......andnöd, hjärtklappning, kräkningar osv

Blev orolig att hon kommer bli inagd på sjukhus. 
    Känner mig lugnare. Har ringt massor av gånger. Tack då känner jag mig lugnare

• Anonym (Duff)

Ja alltså det går att överdosera antabus, tom med ganska allvarliga konsekvenser, men den nivån ligger en bra bit högre än 800. Vet inte siffran plus att det finns diverse andra faktorer som spelar in så tänker inte ens ge mej in på en gissning av hur mycket som är skadligt. Men som sagt, 800 är ingen fara.

Vet inte hur allvarligt missbruket var men antar det var en del med tanke på antabusen.
    Missbruk är en ganska omvälvande del av ens liv, olika människor hanterar det på olika sätt. Där kan en av orsakerna ligga till att du inte hört av henne. Finns även tusen andra skäl, komplicerat.

Svar på tråden överdosering