• Anonym (Ilska)

Vidriga familjemedlemmar

Hej!

Förlorade min far för inte länge sen, och en del familjemedlemmar på pappas sida har en förmåga att gråta krokodiltårar då deras mamma är psykopat.Jag har alltså delat min pappas sista ögonblick med ett gäng psykopater.En av de går omkring och hånler på stan som att de tycker allt detta är kul.Jag undrar om personen vill provocera fram reaktion.Denna person är en tjej och ibland tänker jag att personen är så genom ond att hon förtjänar stryk.

Nu tänker jag såklart inte ge henne stryk men finns det ett annat sätt att ge igen på? Vidriga människa.........

• Svar på tråden Vidriga familjemedlemmar
  • Anonym (?)

Men va? Följer du efter hen på stan och ser att personen hånler? Och varför skulle hen gå runt och le åt det? Känns mer som att du gärna vill rikta din sorg och ilska någonstans.

• sextiotalist

Det behöver inte alls vara krokodiltårar, olika personer sörjer olika och hanterar tiden efter olika. En del går vidare snabbt, andra behöver längre tid på sig.

Den personen som du tyckte hånlog, gjorde det troligen inte, utan log av andra skäl.

Jag var på en fest innan min pappas begravning och hade det kul. Mitt ex ansåg det olämpligt, men vet att min pappa hade tyckt det var ok.

Han ansåg för övrigt att jag inte sörjde min pappa på rätt sätt och hade säkert kunna delat dina åsikter

• Anonym (realist)
    Anonym (Ilska) skrev 2018-07-25 09:33:20 följande:

Hej!

Förlorade min far för inte länge sen, och en del familjemedlemmar på pappas sida har en förmåga att gråta krokodiltårar då deras mamma är psykopat.Jag har alltså delat min pappas sista ögonblick med ett gäng psykopater.En av de går omkring och hånler på stan som att de tycker allt detta är kul.Jag undrar om personen vill provocera fram reaktion.Denna person är en tjej och ibland tänker jag att personen är så genom ond att hon förtjänar stryk.

Nu tänker jag såklart inte ge henne stryk men finns det ett annat sätt att ge igen på? Vidriga människa.........

Förstå inte riktigt vad du menar så försök förklara lite bättre.

Du hade din begravning för din far och ett antal släktingar grät.

Nu en tid efter, såsom dagar, eller veckor. Visar de inte sorg då de går runt på stan?

Du vet att det inte finns någon sorgemånad eller så. Normalt är att man går på begravning beklagar sig vissa kanske till och med gråter. Sedan är det inte så mycket mer om det inte är direkt familjemedlem som förälder make barn osv. I vilket fall många drar på det lite längre.

Men att du förväntar dig att släktingar ska gå i någon typ av lång sorgeperiod? Eller missförstår jag dig?
  • Anonym (Va)

Fattar inte alls vad du menar..

Krokodiltårar?

Hånler?

Du får gärna förklara mer, hur var varför?

• Anonym (Sara)

Ska du straffa henne för att din pappas död inte betyder lika mycket för henne som det gör för dig? Snälla, tänk om! Fasa ut sådana människor ur ditt liv som får dig att må dåligt, men lämna bitterheten bakom dig! Hon är inte värd att ödsla energi på.

Svar på tråden Vidriga familjemedlemmar