Funderingar på Prolaktin
Äter sen flera år Pravidel då jag har "något för högt" Prolaktin. Som jag har förstått det så ligger de strax över den "normala" gränsen utan medicin.
Jag äter idag en halv tablett morgon och kväll så de är inga stora doser (totalt 2,5 mg per dygn).
Sen en tid försöker jag att bli gravid och har gjort ganska många inseminationer (utomlands och nu inom vården hemma i Sverige) utan att det lyckats bli gravid. Det hittas inga fel på mig.
Jag har 2 inseminationer kvar innan ev IVF.
Jag har frågat om mitt Prolaktin kan påverka men får bara svaret att allt ser bra ut. Jag har även nyligen frågat om vad mitt nuvarande värde verkligen ligger på men får inga raka svar mer än att det ligger bra och är nu less på att inte få några bra svar.
Jag har någon gång för länge sen läst någonstans att övre gränsen för normalvärdet av Prolaktin kan vara något för hög för graviditet men det är inget någon kan svara på när jag nu frågat.
Jag funderar nu på om jag själv kan öka min dos av Pravidel för att testa.
Funderar på om värdet skulle bli lite för lågt och om det i så fall kan ha någon negativ inverkan på min kropp och graviditet, och hur lång tid innan insemination jag bör börja ta den högre dosen?
Allt information om Prolaktin jag kan hitta rör bara för höga värden och inget om det är för lågt.
Tänker ju inte ta några stora doser utan kanske bara dubbla de lilla jag redan äter till 2,5 mg morgon och kväll.
Är det någon här som har koll på hur det är med lågt Prolaktin?