Minskade fosterrörelser vecka 21
Är i vecka 20+3 och känner av mindre fosteröresler...
17+6 så kände jag rörelser för första gången. Och sedan genom. Hela 18+ har jag känt någonting varenda dag, ibland mer, ibland mindre. Sedan nu i vecka 19+0 kändes det som att det började bli mindre och mindre och mer oregelbundet.. Och sen nu känns det som att det också är svagare vissa gånger... I förrgår kväll kände jag jättemycket hela kvällen. Igår under dagen kände jag till och från av rörelser, däremot svagare.. Sen på kvällen knappt någonting. Och nu idag knappt någonting även om jag ätit druckit...
Känns som att det är onormalt eftersom jag tidigare känt av starkare rörelser, oftare och nu inte.. Har åkt till gynakuten flera gånger och så fort jag börjat känna rörelser har jag åkt innan jag träffat läkaren. Jag vill inte utsätta min bebis för ultraljud när jag redan gjort hur många somhelst säkert över 18 st och använt doppler och jag ångrar mig så mycket...men tänk om jag verkligen måste göra ett ultraljud... Har också länge vart orolig för antingen toxoplasmos eller listeria mem de vägrar ta prover...har ocd och är överdrivet orolig men nu är det så jävla läskigt. Överdriver jag?