• Anonym (Jag)

Kan vi åka dit på det?

Väggen i vår gamla lägenhet var väldigt klen, på flera ställen sprack den helt och gjorde stora hål.

Innan vi flyttade spacklade vi bara igen hålen och målade över, de märkte aldrig nåt under besiktningen.

Nu har vi fått höra att de upptäckt den egenhändiga lagningen och att det blivit fuktskador bakom väggen (ena sprickan var i duschen).

Kan vi åka dit på det eller är vi säkra eftersom de inte såg nåt under besiktningen?

• Svar på tråden Kan vi åka dit på det?
  • Anonym (Jag)

Sprickorna var alltså i badrummet. I duschen, vid toarullehållaren osv.

• Anonym (mmm)

finns det inte någon regel om 2 år, att man kan bli skyldig? 

• Anonym (Jag)

Just nu är det de nuvarande som är ?anklagade?, men tänkte om de tror dem, kan det då hamna på oss? De kan ju inte bevisa nåt.

• Pope Joan II
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-20 19:25:26 följande:

Just nu är det de nuvarande som är ?anklagade?, men tänkte om de tror dem, kan det då hamna på oss? De kan ju inte bevisa nåt.

Så ni tycker inte att det gör något om oskyldiga människor får stå för fiolerna bara ni slipper?
  • IceKitten
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-20 19:25:26 följande:

Borde du inte vara mer orolig över att de nuvarande kanske måste betala stora summor för något ni har gjort?

Fuktskador är inte billiga och de nuvarande är ju, enligt din egna utsago, helt oskyldiga.

Du kanske bara bör berättar sanningen istället för att lägga över dina misstag på de nya stackarna...
  • Anonym (Dolda fel)

Ni kan åka dit på det om det är mindre än två år sedan ni sålde. Det är olagligt att dölja fel i lägenheter eller hus som man säljer.

I så fall kan priset sänkas i efterhand eller till och med hela köpet hävas om det är ett stort fel.

• Anonym (Jag)

Det är hyres.

• Tom Araya
    Anonym (Jag) skrev 2018-07-20 18:07:28 följande:

Väggen i vår gamla lägenhet var väldigt klen, på flera ställen sprack den helt och gjorde stora hål.

Innan vi flyttade spacklade vi bara igen hålen och målade över, de märkte aldrig nåt under besiktningen.

Nu har vi fått höra att de upptäckt den egenhändiga lagningen och att det blivit fuktskador bakom väggen (ena sprickan var i duschen).

Kan vi åka dit på det eller är vi säkra eftersom de inte såg nåt under besiktningen?

Vilken typ av bostad och överlåtelse handlar det om?
Svar på tråden Kan vi åka dit på det?