Vad ha istället för quornfärs i tacos?
Jag orkar inte åka och handla och upptäckte att quornfärsen är slut vad kan jag använda istället som "kött"? Har quornbitar (kyckling) hemma men tvivlar på att det smakar gott med gurka och majs etc.
Jag orkar inte åka och handla och upptäckte att quornfärsen är slut vad kan jag använda istället som "kött"? Har quornbitar (kyckling) hemma men tvivlar på att det smakar gott med gurka och majs etc.
Vi brukar ha tacokryddad kyckling i tacosen ibland. Vi gillar det i alla fall! Så jag tänker att quornbitar också borde funka, med tacokrydda.
Köttfärs - det är godast tycker jag.
Vi brukar ha tacokryddad kyckling i tacosen ibland. Vi gillar det i alla fall! Så jag tänker att quornbitar också borde funka, med tacokrydda.
Hae du bönor på burk (svarta, vita, kidney)? Du kan fräsa dem med salsa, eller om du vill göra från grunden lök, vitlök, chili, spiskummin etc och hackade tomater. Fräs ihop allt tills bönorna är lite mosiga och det inte är vattnigt. Bra köttersättning till tacos. :)
Finns ett sojagranulat som funkar okey.till detta.
Men kommer inte ihåg namnet på produkten, enda jag kommer ihåg påsen var delvis grön.
Men bör finans andra märken än den, tänkte då att man inte fastnar på att hitta grönt.
Vad är problemet med bönor?
Sen det bönreceptet ger ingen större likhet med vad texmex tacos är, men kan sen vara gott ändå.
Ibland river vi en zucchini grovt, steker ur lite vätska och kryddat sedan med tacokryddspåsen. Väldigt gött!
Det har jag inga problem och köpa, jag tänkte som substitut är den inte så bra även om det är säkert gott.
Sen om man vill verkligen göra tacos, så finns det mer intressanta vegetariska alternativ än denna i jämförelse rätt äckliga texmex tacos.
Tycker man ska rikta in blicken till den mexikanska tacosen istället, som är mycket lättare och tydligare än texmex varianten.
Man kan ha sallad.
Bönor som steks/värms tills de är lättmosade, mosa och blanda med salsa, eller vatten och tacokryddor. Blir jättegott i!
Koka 2 dl matvete med 1 paket krossade tomater och lika mkt vatten (fyll paketet med vatten). Koka tills vetet är mjukt, krydda med tacokrydda.
Tacokrydda är egentligen bara spiskummin, paprika och Mexikanskt oregano(sen ett par till men inte så framträdande som dessa).
Den passar till det mesta, enda man kan ha invändningar emot om kryddan har nått animaliskt i sitt innehåll.
Jag gillar refried beans en hel del, men utan fläsk så blir den lite tråkigare, men fortfarande väldigt god.
Har alltid rejält med Jalapeño i min.
Det smakar inte konstigt med tacokryddan som är till för köttfärs?
Jag tycker också köttfärs är godast, men kyckling (riktig) är också gott. Bönor funkar också.
Köttfärs - det är godast tycker jag.
Quornkyckling funkar bra tycker jag. Annars soyafärs, stekt svamp, bönor av alla dess slag(jo, det är jäkligt bra mat), stekt zucchini, stekt aubergine, nötter, kikärtsfärs, blötlagda mixade gröna linser, tofu.
Finns ingen hejd på godsakerna.
Bönor lär vara bland det onyttigaste man kan äta. Lyssna inte på detta TS.
Mumma, gör fajitas på fransyska som får stå i ett dygn och marinera.
Sen steker det på högsta värmen, och avslutar med paprika och lök som lite fräs det med.
Det är satans gott.
Sen om man är lite sådär på köttfärs tacos, rikta blickarna till tacos som inte är av tex-mex typen.
Där finns en del vegetariska alternativ som är goda, och även betydligt mer lätta än tex-mex varianten.
Här har man ett litet axplock på vegetarisk tacos.
www.self.com/gallery/vegetarian-taco-recipes