• johannamaria0

Tips till en 20 åring som vill bli gravid

Hej.

Nu är jag en nykomling här men känner att denna sida är väldigt bra. Jag är en tjej på 20 år som vill bli gravid. Jag och min sambo har väl inte direkt försökt ännu riktigt skulle jag säga, men vi är heller inte försiktiga. Jag har sedan lite mer än över ett år tillbaka slutat med p-piller då min kropp inte klarar det. Vet att det finns andra alternativ men har helt enkelt blivit att man slutat skydda sig, har varit så orolig över att jag aldrig blivit gravid men har hört att det kan ta tid innan man blir gravid. Min mens är just nu lite sen, men som alla andra månader tänker man för mycket men sen kommer mensen ändå :)

Jag vill gärna höra andras storys, om erat första barn, om ni hade svårt för att bli gravida? Ge mig all tips jag kan få ????

• Svar på tråden Tips till en 20 åring som vill bli gravid
  • Anonym (:))

För mig och min sambo tog det nästan exakt ett år att bli gravida efter att jag slutat med mina p-piller :) 

• telly

Var överens med din sambo om att ni försöker få barn! Det här är som upplagt för att han inte är med på noterna och blir chockad när du sen vägrar abort för i hans ögon försökte ni inte få barn...

Annars är mitt tips att utbilda dig först och ha en tillsvidareanställning, det är en trygghet. Och ha minst 50 000:- på banken.

• johannamaria0

Han är såklart med på det. Tycker att våran livssituation är stabil, båda har heltidsjobb, vi har eget boende och sparade pengar osv så jag känner mig inte orolig på den biten!

• Anonym (...)

Ger samma tips som till andra: störst chans att bli gravid blir det om ni har sex en gång varannan dag, varken mer eller mindre :) Hela cykeln igenom.

Och ta ingen ipren :)

• Kellie13
    Anonym (...) skrev 2018-07-20 09:56:00 följande:

Ger samma tips som till andra: störst chans att bli gravid blir det om ni har sex en gång varannan dag, varken mer eller mindre :) Hela cykeln igenom.

Och ta ingen ipren :)

Håller med!
  • Anonym (Y)
    telly skrev 2018-07-20 09:33:49 följande:

Var överens med din sambo om att ni försöker få barn! Det här är som upplagt för att han inte är med på noterna och blir chockad när du sen vägrar abort för i hans ögon försökte ni inte få barn...

Annars är mitt tips att utbilda dig först och ha en tillsvidareanställning, det är en trygghet. Och ha minst 50 000:- på banken.

Har man valt att ha oskyddat sex i ett år då är man med på att det kan bli barn.
  • Kellie13
    johannamaria0 skrev 2018-07-21 12:38:51 följande:

Snart gått en vecka och den har ännu inte kommit.. nu börjar man ändå undra vad som pågår :)

men varför testar du inte ?
  • telly
    Anonym (Y) skrev 2018-07-20 15:56:13 följande:

Har man valt att ha oskyddat sex i ett år då är man med på att det kan bli barn.

Varför är så många män förvånade när deras tjejer plötsligt är gravida? Läs bara i Känsliga rummet - du hittar minst fem fall där de kört med oskyddat eller osäkra perioder och ändå får kalla fötter.
    BF feb 2018
  • Anonym (Y)
    telly skrev 2018-07-21 15:06:27 följande:

Varför är så många män förvånade när deras tjejer plötsligt är gravida? Läs bara i Känsliga rummet - du hittar minst fem fall där de kört med oskyddat eller osäkra perioder och ändå får kalla fötter.

Jag har ingen aning om varför en del män inte anser att de har lika mycket ansvar för sitt eget sexliv som kvinnor har, (och dessutom verkar tro att de har någon bestämmelserätt över kvinnors kroppar). Men det ändrar inte det faktum att de har det.
  • Cl4udio

jag skyddar inte mig däremot avslutar alltid i två:an o än så länge har funkat bra

• Anonym (:))
    Cl4udio skrev 2018-07-21 21:22:45 följande:

jag skyddar inte mig däremot avslutar alltid i två:an o än så länge har funkat bra

Haha... Du vet väl att du kan bli gravid av försatsen oxå? Bara för att man avslutar någon annanstans är det absolut inte ett säkert sätt. 
Svar på tråden Tips till en 20 åring som vill bli gravid