• orange29

Brazilian vaxning - värt det?

Hej! Jag börjar tröttna rejält på rakhyvlar och alla dessa skum och rakoljor nu. Blivit dyrt i längden också. Så funderat på om jag ska göra brazilian vaxning. Känns ju tryggast att göra det på en salong så vill bara höra om de som gjort det och om ni tycker det var värt pengarna och smärtan :) Även hört att socker vaxning ska vara skonsammare, något ni vet om? Annars om ni bor i Stockholm så får ni gärna tipsa om en salong som ni gjort brazilian vaxning på som ni tycker var bra.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Brazilian vaxning - värt det?
  • Anonym (Beror på)

Beror helt på vad du har för hårväxt.

Jag kan vaxa bikinilinje o baktill utan problem.

Men dom ggr jag vaxat allt, har det visserligen blivit fint efter några dagar, men håller sig inte så länge jag önskat. Fortsätter man så blir det finare hår och mindre sägs det men jag betorna om jag vill vaxa mig jämt o ständigt under lång tid för att minska det.

Blir aldrig riktigt 100 heller tycker jag, alltid ett par hårstrån här o var kvar kring blygdläpparna.

Sen måste man ju genomgå problemen med inåtväxande hår också de tär inte så snyggt och med mina kraftiga hår blir det rediga bulor som är fula lääänge.

Testa en eller två ggr så märker du om du tycker det är värt det.

• Anonym (Lolo)

Inte värt det. 

Smärtan är inte en större grej, men resultatet var fint kanske i 5-6 dagar, och hålla på med vaxning en gång i veckan blir dyyyrt (om det ens går, du måste ju låta håren växa ut för att vaxningen ska funka). 

• Anonym (mmm)

som jag förstått det är allt hår utvuxet efter ca 4 veckor så det blir ju bara en kort stund man känner sig slät och fin 

• Anonym (hårhatare)

Funkar nog bara för dem med ljus och tunn hårväxt. Personligen har jag grov och det kommer bara nya på andra ställen där jag inte vaxat så helt omöjilgt att vara slät samtidigt. Det ger dessutom inåtväxande hårstrån och inflammationer i hårsäckarna och är svindyrt.

Jag skulle rekommendera lazerbehandlingar om man har råd. Det är nog det mest permanenta även om det kommer tillbaks efter ett par år trots att det ska vara permanent.

Det finns även IPL hemlazer maskiner från 1000:- ca som funkar ett tag, men det finns en biverkning med dem som vissa kan drabbas av. 30 % mer hår som de inte kan förklara. Och vem vill ha mer?

Jävla skit med hår..ställer till mycket trassel i sexlivet:/ Men rakning suger och gör det värre.

• orange29
    Anonym (hårhatare) skrev 2018-07-20 15:10:31 följande:

Funkar nog bara för dem med ljus och tunn hårväxt. Personligen har jag grov och det kommer bara nya på andra ställen där jag inte vaxat så helt omöjilgt att vara slät samtidigt. Det ger dessutom inåtväxande hårstrån och inflammationer i hårsäckarna och är svindyrt.

Jag skulle rekommendera lazerbehandlingar om man har råd. Det är nog det mest permanenta även om det kommer tillbaks efter ett par år trots att det ska vara permanent.

Det finns även IPL hemlazer maskiner från 1000:- ca som funkar ett tag, men det finns en biverkning med dem som vissa kan drabbas av. 30 % mer hår som de inte kan förklara. Och vem vill ha mer?

Jävla skit med hår..ställer till mycket trassel i sexlivet:/ Men rakning suger och gör det värre.

Nej ush är så himla struligt. Raka avskyr jag också eftersom det i princip växer ut efter en dag och blir vasst och stubbigt. Vaxade du på salong eller hemma? 
  • orange29
    Anonym (Beror på) skrev 2018-07-19 12:44:55 följande:

Beror helt på vad du har för hårväxt.

Jag kan vaxa bikinilinje o baktill utan problem.

Men dom ggr jag vaxat allt, har det visserligen blivit fint efter några dagar, men håller sig inte så länge jag önskat. Fortsätter man så blir det finare hår och mindre sägs det men jag betorna om jag vill vaxa mig jämt o ständigt under lång tid för att minska det.

Blir aldrig riktigt 100 heller tycker jag, alltid ett par hårstrån här o var kvar kring blygdläpparna.

Sen måste man ju genomgå problemen med inåtväxande hår också de tär inte så snyggt och med mina kraftiga hår blir det rediga bulor som är fula lääänge.

Testa en eller två ggr så märker du om du tycker det är värt det.

Tack för svar, men ja det är ju inte särskilt kul med inåtväxande hår. Får väl helt enkelt prova och se om jag föredrar det framför rakning, blir så trött på att raka mig. Växer ut direkt och skär mig nästan alltid?inte så nice! Hur mycket betala du ungefär för en hel vaxning där nere? 
  • riboflavin

Helt klart värt det. Jag är absolut inte hårfri under mer än en dryg vecka men utväxten är glesare, mjuk och nästan osynlig fram till nästa vaxning så den stör inte. Inåtväxta hårstrån slipper man om man håller efter och använder scrub varje vecka och smörjer sig ordentligt.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • orange29
    riboflavin skrev 2018-07-21 17:32:22 följande:

Helt klart värt det. Jag är absolut inte hårfri under mer än en dryg vecka men utväxten är glesare, mjuk och nästan osynlig fram till nästa vaxning så den stör inte. Inåtväxta hårstrån slipper man om man håller efter och använder scrub varje vecka och smörjer sig ordentligt.

Okej tack så jätte mycket! Vad för sorts smörjning använder du (märke)? Och hur ofta vaxar du dig? Blir det på salong eller hemma? 
  • Anonym (IPL)
    Anonym (hårhatare) skrev 2018-07-20 15:10:31 följande:

Vart har du läst att lasermaskiner som finns för hemmabruk kan ha ökad hårväxt som biverkning?

Jag har gjort IPL på ben/bikinilinje på salong, funkar bra, men det krävs ett antal behandlingar.
  • riboflavin
    orange29 skrev 2018-07-21 17:35:04 följande:

Okej tack så jätte mycket! Vad för sorts smörjning använder du (märke)? Och hur ofta vaxar du dig? Blir det på salong eller hemma? 

Vaxar på salong var femte vecka, använder acos milda ansiktsscrub och smörjer med barnolja.
  • orange29
    riboflavin skrev 2018-07-21 17:48:02 följande:
    Vaxar på salong var femte vecka, använder acos milda ansiktsscrub och smörjer med barnolja.
    Tack! Och ungefär vad brukar priset ligga på? 
  • riboflavin
    orange29 skrev 2018-07-21 17:54:07 följande:

Tack! Och ungefär vad brukar priset ligga på? 

Jag betalar 500 kr, 700 om jag vill att de ska ta armhålorna också.
  • orange29
    riboflavin skrev 2018-07-21 17:57:54 följande:
    Jag betalar 500 kr, 700 om jag vill att de ska ta armhålorna också.
    Okej kanon, Tack!
  • Anonym (Vaxar hemma)

Jag vaxar hemma själv.

Köper en burk på Åhléns med brasilian bikini vax och värmer i micron. Kostar typ 120 kr och räcker 4-5 ggr.

Nu när jag gjort det många ggr börjar jag bli rätt vass på det och oftast får jag nog bort 90 %. Dock inte baktill, så vig är jag inte :) men fram och blygdläppar funkad bra.

Det som inte följer med tar jag med rakhyvel eller pincett.

Fördelen är att när jag kompletteringsrakar närmsta veckorna går det plättlätt och blir inga irritationer. Vet inte varför men det är som att när det är glesare med hår så skär jag mig mindre och det blir mindre röda prickar.

• Anonym (Låter inte värt det!!!)

Så nöjd jag känner mig med min buske när jag läser den här tråden!

• orange29
    Anonym (Vaxar hemma) skrev 2018-07-21 21:11:40 följande:

Jag vaxar hemma själv.

Köper en burk på Åhléns med brasilian bikini vax och värmer i micron. Kostar typ 120 kr och räcker 4-5 ggr.

Nu när jag gjort det många ggr börjar jag bli rätt vass på det och oftast får jag nog bort 90 %. Dock inte baktill, så vig är jag inte :) men fram och blygdläppar funkad bra.

Det som inte följer med tar jag med rakhyvel eller pincett.

Fördelen är att när jag kompletteringsrakar närmsta veckorna går det plättlätt och blir inga irritationer. Vet inte varför men det är som att när det är glesare med hår så skär jag mig mindre och det blir mindre röda prickar.

Hm bra tips det med, nu är jag lite skraj att prova hemma då jag hört att det kan bli så fel med egen vaxad brazilian eftersom håret där växer i olika riktningar. Men självklart kan hemma vaxning ändå kanske vara något att fundera på i framtiden?(vaxa på salong är ju inte billigt exakt) 
Svar på tråden Brazilian vaxning - värt det?