• Miniblåbär

Gravida i Umeå med bf nov-dec?

Hej!

Är gravid med bf i månadsskiftet nov-dec och tycker att det vore roligt att komma i kontakt med er som ska ha ungefär samtidigt :D 

• Svar på tråden Gravida i Umeå med bf nov-dec?
  • Anonym (F)

Hej!
    Jag är gravid i Umeå med BF månadsskiftet okt/nov. Tror dock det blir november, eftersom de andra två har gått över tiden (7 och 11 dagar). Har du barn sedan tidigare? 

• Miniblåbär
    Anonym (F) skrev 2018-07-19 18:10:07 följande:

Hej!
    Jag är gravid i Umeå med BF månadsskiftet okt/nov. Tror dock det blir november, eftersom de andra två har gått över tiden (7 och 11 dagar). Har du barn sedan tidigare? 

Nej, jag har inga barn sen tidigare. Men ändå känslan att vår blir december istället för november :) 

Hur gamla är era tidigare barn?
  • Anonym (F)

Vad spännande med första barnet! Har ni/du gått föräldrakurs? 
    Våra är 6 och 4, så det blir ett litet hopp. De är väldigt spända på att få en bebis i familjen, och gärna att det inte ska vara så långt kvar :) 

• Dada82

Hej,

En till här, BF 30 nov i Umeå. Men har en sjuåring hemma som föddes 2 mån för tidigt, så det här med datumen tar jag med en nypa salt..

• Anonym (F)

Ja, det är väl bara 5 % eller så som föder på BF, så det är inget att rikta in sig på direkt. Jag tyckte det var jobbigt att gå 11 dagar över tiden, jag hade dessutom fått för mig att han skulle komma tidigt. Nu ska jag försöka att inte inbilla mig så mycket i förväg om hur och när det kommer bli.

Gud vad jobbigt det är i värmen! Hur klarar ni det? Jag badar, duschar, har blöta handdukar ibland, och kyler ner fötterna i barnens plaskpool, men det håller inte i sig så länge... Jag blir så matt! Tur att jag inte jobbar nu iaf. Någon som har nåt bra tips?

• Miniblåbär
    Dada82 skrev 2018-07-30 09:16:06 följande:

Hej,

En till här, BF 30 nov i Umeå. Men har en sjuåring hemma som föddes 2 mån för tidigt, så det här med datumen tar jag med en nypa salt..

Om det går någlunda som beräknat kanske vi hamnar runt samma datum, vi är beräknade 29 nov :)
  • Miniblåbär
    Anonym (F) skrev 2018-07-30 18:21:32 följande:

Ja, det är väl bara 5 % eller så som föder på BF, så det är inget att rikta in sig på direkt. Jag tyckte det var jobbigt att gå 11 dagar över tiden, jag hade dessutom fått för mig att han skulle komma tidigt. Nu ska jag försöka att inte inbilla mig så mycket i förväg om hur och när det kommer bli.

Gud vad jobbigt det är i värmen! Hur klarar ni det? Jag badar, duschar, har blöta handdukar ibland, och kyler ner fötterna i barnens plaskpool, men det håller inte i sig så länge... Jag blir så matt! Tur att jag inte jobbar nu iaf. Någon som har nåt bra tips?

Jag är bara tacksam att inte behöva gå över tiden och komma in i julhelgen :) När är det beräknat för er/dig?

Jag har tyvärr inget bra tips att dela med mig av, fy fan vilket dåligt humör jag har varit på. Haft semester i sthlm i värmen, jättetråkigt när man har noll ork och svettas som en gris konstant! Men skönt att det blivit lite svalare sista dagarna :)

• Anonym (F)

Ja, nu är det så skönt! Svala nätter och dagar ???? Njuter av att vara ute i t-shirt på kvällen och nästan frysa. Maken har lagt in duntäcke i sitt påslakan efter att han vaknat en natt och påstod att han kunde se sin egen andedräkt. Men nu är vi båda nöjda ????

Vi är beräknade 29/10. Ser med tillförsikt fram emot det. Är lite nervös för förlossningen, men jag längtar efter att få träffa bebisen.

• Miniblåbär
    Anonym (F) skrev 2018-08-13 22:01:35 följande:

Ja, nu är det så skönt! Svala nätter och dagar ???? Njuter av att vara ute i t-shirt på kvällen och nästan frysa. Maken har lagt in duntäcke i sitt påslakan efter att han vaknat en natt och påstod att han kunde se sin egen andedräkt. Men nu är vi båda nöjda ????

Vi är beräknade 29/10. Ser med tillförsikt fram emot det. Är lite nervös för förlossningen, men jag längtar efter att få träffa bebisen.

Ja det är såå skönt! Kallt i sovrummet och krypa in under påslakanet är en svårslagen känsla när man upplevt sig om svettig och klibbig varje natt ganska länge...

Jag är så sjukt nervös för förlossningen... måste nog prata med min bm nästa gång och höra vilken hjälp/stöd som går att få. Velar mellan vanlig förlossning och kejsarsnitt som en galning, men inget känns bra...

• Anonym (F)

Min barnnmorska har varit väldigt lyhörd för vad jag tänker inför förlossningen. Tydligen finns ett team på sjukhuset man kan få träffa inför om man behöver prata och få information och så. Det kanske är det du behöver? Vet inte för egen del än. Försöker prata igenom det med maken så att han vet vad jag vill och inte, så han kan föra min talan. Jag kommer be om ryggmärgsbedövning tex, även om de inte föreslår det, det känns tryggare att veta att jag hinner få det. Men man kan inte veta innan hur det kommer bli, det är ju det enda man kan vara säker på...

Jag tycker det är lite jobbigt att man liksom är "fast" där. Man kan inte ändra sig liksom. Men målet gör det förstås värt det! Jag ska försöka påminna mig om det under tiden

• Anonym (Mavi)

Hej på er! Hittade denna tråd och tänkte försöka puffa igång den lite?! ???? Väntar våran mini i mitten av november och tycker det vore sååå kul att få lära känna/prata med andra blivande mammor som väntar smått nu senare i höst här i Umeå! Kanske att vi skulle kunna få igång en FB-grupp eller liknande där det är lite enklare att kommunicera? Vad tror ni? ????

• Miniblåbär
    Anonym (Mavi) skrev 2018-08-27 21:36:42 följande:

Hej på er! Hittade denna tråd och tänkte försöka puffa igång den lite?! ???? Väntar våran mini i mitten av november och tycker det vore sååå kul att få lära känna/prata med andra blivande mammor som väntar smått nu senare i höst här i Umeå! Kanske att vi skulle kunna få igång en FB-grupp eller liknande där det är lite enklare att kommunicera? Vad tror ni? ????

Jag tycker det låter som en jättetrevlig idé! Är du tillräckligt teknisk/insatt i hur facebook fungerar och vill skapa nån typ av grupp? Jag blir pinsamt nog helt vilse så fort jag är på facebook annat än i mobilen Skäms
  • Juma91

Har nu skapat en FB-grupp! Behöver dock mejladresser för att bjuda in er som är intresserade Så skriv här, eller skicka ett privat meddelande här på FL :)

Svar på tråden Gravida i Umeå med bf nov-dec?