Uppgifter att 71% av Sveriges fångar är utländska
www.facebook.com/tinapolitikse/photos/a.1541127722629438.1073741829.1479387025470175/1793393837402824/&theater
Såg detta i mitt flöde. Vad tycker ni? Helt sanslöst om det är sant
www.facebook.com/tinapolitikse/photos/a.1541127722629438.1073741829.1479387025470175/1793393837402824/&theater
Såg detta i mitt flöde. Vad tycker ni? Helt sanslöst om det är sant
Som vanligt har smurfarna inte ens läst det de själva länkar till.
Det står tydligt i artikeln som länken går till att det är en tredjedel.
Någon har genom underlig och ej klarlagd matte i kommentarerna i sidan fått det till att det skulle vara 70% men det finns det ju inga bevis för, och det står inte heller så i artikeln?
Någon har genom underlig och ej klarlagd matte i kommentarerna i sidan fått det till att det skulle vara 70% men det finns det ju inga bevis för, och det står inte heller så i artikeln?
Om man skulle räkna in utländska föräldrar "andra generationens invandrare" så skulle jag gissa att siffran stämmer.
Min sambo jobbade för något år sedan i ett fängelse i Sverige. Han sa till mig att över 90 procent där hade utländsk påbrå, det var bland annat problem då det fanns för få Imamer som fångarna hade rätt att få träffa..
90 procent har jag annars svårt att tro att det är totalt i Sverige men 70 procent skulle inte alls förvåna mig. Statistik på detta borde inte vara svårt att få fram.
Det står ju i artikeln att varje år är det en tredjedel av de som skrivs in som är utlänningar. Då vissa sitter längre än 1 år blir ju siffran högre än 1/3
Det håller jag med dig om. Dock är fängelseverksamheten mycket dyr så själv tycker jag att utländska medborgare bör sitta av sina straff i sina hemländer där dom är medborgare. Det är ju orimligt att Sverige ska ta ansvar för andra länders medborgare, förutsatt att de inte riskerar döden osv. Det är Sverige väldigt dåliga på jämfört med exempelvis storbritannien
Läs diskussionen i tråden
Nu räknar du med att alla sitter exakt lika lång tid i fängelset, vilket inte är fallet.
Det står ju i artikeln att varje år är det en tredjedel av de som skrivs in som är utlänningar. Då vissa sitter längre än 1 år blir ju siffran högre än 1/3