Astrid eller Märta?
Vilket namn är finast och passar hela livet? Astrid är favorit men Märta är inte så dumt namn heller. Astrid är väldigt vanligt men Märta är väl inte helt ovanligt heller nu på små barn?
Vilket namn är finast och passar hela livet? Astrid är favorit men Märta är inte så dumt namn heller. Astrid är väldigt vanligt men Märta är väl inte helt ovanligt heller nu på små barn?
Astrid av dessa.
Märta är ett fint namn, men det är inte många namn som slår Astrid :)
Jag gillar Astrid bäst av dem, tycker det är fint och det är ett av mina favoritnamn.
Fast Märta är också fint, men Astrid är ändå finast tycker jag.
Båda är vackra, starka, bra och hållbara. Och ja, Märta är också vanligt. Astrid är dock en personlig favorit hos mig.
Både låter gammLa och fula. Men det Är MIN åsikt kör på vad du vill
Föredrar Astrid. Har lite svårt för å, ä och ö i namn, vet dock inte varför.
Bägge är fina, men Astrid är lite mer gångart internationellt.
Skulle rösta på Astrid och Märsta i andranamn
Astrid - Jättefint.
Märta är väl okej men om man ska tänka så, så kan det bli ?Märta Fjärta?. Utomlands blir det Marta eller MeeeeeRtha
Alt. till Märta: Maria, Margret, Merita osv.
Men ni gör självklart som ni vill :)
Astrid - Jättefint.
Märta är väl okej men om man ska tänka så, så kan det bli ?Märta Fjärta?. Utomlands blir det Marta eller MeeeeeRtha
Alt. till Märta: Maria, Margret, Merita osv.
Men ni gör självklart som ni vill :)
Hej! Personligen är jag ett stort fan av Märta.
Jag kan tycka att stödet från de 39% som röstade Märta saknas i tråden??? Jag är djupt pessimistisk
Astrid i så fall, även om jag tycker att både Astrid och Märta är kärringnamn (ja jag fattar att det kan vara en generationsfråga). Jag tycker att Märta är ljudmässigt fult. "ärt" är verkligen inte någon vacker ljudkombination. Fjärt, Gert, Bert, Dagobert... nä.
Vackrare alternativ till Astrid är Sigrid och Ingrid, tycker jag. Eller Tordis. Det är viktigt att bevara de fornnordiska namnen!
Astrid i så fall, även om jag tycker att både Astrid och Märta är kärringnamn (ja jag fattar att det kan vara en generationsfråga). Jag tycker att Märta är ljudmässigt fult. "ärt" är verkligen inte någon vacker ljudkombination. Fjärt, Gert, Bert, Dagobert... nä.
Vackrare alternativ till Astrid är Sigrid och Ingrid, tycker jag. Eller Tordis. Det är viktigt att bevara de fornnordiska namnen!
Tordis låter som ett smeknamn för Tord.
Ts har förhoppningsvis redan valt namn för några år sedan?
Tordis låter som ett smeknamn för Tord.
Ts har förhoppningsvis redan valt namn för några år sedan?