Systers pojkvän flyttar in
Tänkte höra med er om ni tycker att det är normalt att flytta in i sin flickväns familj? Min syster är 24år och träffade förra året en tysk kille. Han har redan bott hos oss en gång tidigare under 4 mån. Denna gången trodde jag bara att han kom hit för att hälsa på men tydligen har han tänkt stanna 7 månader nu trotts att han inte har något jobb, inte betalar någon hyra eller hjälper till särskilt mycket i hemmet.
Visst han är väl snäll, plockar undan efter sig och har någon gång bjudit på mat men jag tycker ändå det är lite konstigt och jag tycker framförallt synd om min mamma som ska behöva försörja honom också. Ingen i familjen är särskilt förtjust i honom och att han bor här men vi står ju ut med det för min systers skull. Men alla blev väl lite chockade att han tänkt stanna så länge.
Han och min syster har tydligen redan delad ekonomi men han sparar sina bidragspengar från tyskland till en surfresa de ska göra nästa år. Min syster jobbar för fullt både vardagar och helger så de träffas inte särskilt mycket när han bor här ändå. Vad jag vet har de inte försökt hitta andra boenden heller. Jag tycker det är rätt konstigt att flytta in i någons familj på detta viset när man inte ens dejtat 1år och inte heller gör det i väntan på att få någon lägenhet utan bara för att resa (deras plan är att göra samma sak igen efter surfresan, dvs åka hem och jobba och sen resa igen). Om jag var han skulle jag vilja ha en egen lägenhet, bo som inneboende hos någon kompis eller hälsat på någon månad i taget för att slippa bo med någon annans familj dygnet runt, men det kanske är jag som är oförstående? Vad tycker ni om att flytta in hos en partners familj på detta viset?