• BlueOrchid

Hur många flaskor/vilka?

Hallå,

Inväntar min Babybrezza som jag hört så väl om. Vi kommer köra ersättning 100%, hur många flaskor behöver man egentligen? Tänker under en natt? Under dagen? Generellt? Har köpt både stora/små från DrBrown och NUK. Hur gjorde ni första tiden? Har ni några bra tips så mottages dem gärna :)

• Svar på tråden Hur många flaskor/vilka?
  • LaFontaine

Vi gick runt på två flaskor. Dottern åt, från start, en flaska per natt och en på morgonen och vi hade då förberett natt- och morgonflaska i kylen som vi bara värmde upp i vattenbad (eftersom vi inte har mikro). Det var väldigt smidigt. 

• Anonym (T)
    BlueOrchid skrev 2018-07-12 10:56:07 följande:

Hallå,

Inväntar min Babybrezza som jag hört så väl om. Vi kommer köra ersättning 100%, hur många flaskor behöver man egentligen? Tänker under en natt? Under dagen? Generellt? Har köpt både stora/små från DrBrown och NUK. Hur gjorde ni första tiden? Har ni några bra tips så mottages dem gärna :)

Min son svalde mycket luft i de flesta flaskorna (alla) och fick ont i magen och var väldigt gasig så när vi provade dr. Brown så blev det en helt ny vändning och vi blev lyckliga föräldrar till ett lyckligt barn :) Dr.brown räddade oss!!!! Så vi har bara använt oss av dr Brown under små barnstiden :) ;)
  • Anonym (T)

Glömde att tillägga att min son år var tredje timma. Földe anvisningarna på ersättnings pulvret, men nekade han inte mat visst han ville ha mer.

Tog användning av nappen under natten då han bara ville tutta, annars hade han nog ätit för mycket mat, han ville tutta och somna :)

Hade ca 10 flaskor från stark använde ca tre flaskor 150 mo först.

Hade en termos under natten och blandade ersättning, jätte smidigt och enkelt.

• Fins Mamma

Till dottern hade vi många. Har denna gången dock valt 2 st. Så får vi se vilken modell hon gillar och köpa fler sen.

?
  • BlueOrchid

Tack! Insåg att jag hade lite fler flaskor än jag trodde, 7 Dr Brown och 3 NUK. Lär ju klara mig första dagarna då? Några olika nappar med 6-7stycken. Allt färdigsteriliserade och så :)

Och efter varje användning rengör jag dem i varmt vatten och Nuks egna diskmedel med speciella borstarna? Jag behöver inte koka/sterilisera dem efter varje användning? Hur ofta ska man koka om dem? Superbasic frågor, ha ha..

• Anonym (M)

Vi hade nog ca 5-6 flaskor. De ska ju kokas och det var skönt att inte behöva koka efter varje matning utan det räckte med att koka dem allihop en eller ett par gånger per dygn och sen hade man några stycken. 

I början åt vår bebis ofta och lite, typ varannan eller var tredje timme.

Har gillat Esskas flaskor bäst.

• legomum

Vi börjde med mam men båda barnen fick ont i magen så vi fick rekommenderat dr browns. Så 4 stora mam och 4 små mam.

Sedan blev det 6 stora dr brown och 2 små.

Dr browns flaskor måste du rengöra den beiga pipen inuti varje gång. Det samlas väldigt snabbt rester av ersättning där annars.

Brukade koka allt ungefär en gång i veckan.

Mina åt från början 8 ggr /dygn och jag hade inga problem att se till att det fanns rena flaskor med den mängd flaskor jag köpt.

Svar på tråden Hur många flaskor/vilka?