• Tom Araya

När "PK-maffian" visar på antidemokratiska ställningstaganden...

Det finns människor i det här landet som påstår sig vara för demokrati, åsiktsfrihet, yttrandefrihet, allas lika värde och alla andra friheter och rättigheter.

Men när det kommer till kritan så vill de inte att dessa ska gälla fullt ut för alla, om de inte har "rätt" åsikter och värdegrund, enligt dem själva.
    Ett sådant förhållningssätt är lika farligt som extremism, om det sprids i samhället och växer i styrka. Syftet är ju att begränsa och kontrollera åsikter, åsikts- och yttrandefriheten, ett rent fascistiskt förhållningssätt, oavsett vad de som står för det kallar sig.

• Svar på tråden När "PK-maffian" visar på antidemokratiska ställningstaganden...
  • Tom Araya
    Stockholm Pride delar in oss i ?bra bögar? och ?dåliga bögar?

11 July, 2018 09:58

Erik Rantzow, 21, skriver om sin besvikelse när han nåddes av beskedet att det parti han valt att engagera sig i politiskt, Medborgerlig Samling, som även har en öppet homosexuell partiledare, utestängs från att närvara på Stockholm Prides område med luddig hänvisning till att partiet har ?fel värdegrund?.
    ...

katerinamagasin.se/stockholm-pride-delar-oss-bra-bogar-och-daliga-bogar/

Jag har ingen som helst åsikt om just partiet Medborgerlig samling, det vet jag för lite om. De själva kallar sig liberalkonservativt, men Aftonbladet kallar partiet både "starkt konservativt" och "invadrarfientligt", dock väldigt oklart vad Aftonbladet baserar detta på. Ett parti som står upp för sexuellt likaberättigande är i alla fall inte i närheten av nazism eller högerextremism.

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8wvEPQ/trangt-pa-yttersta-hogerkanten-nar-medborgerlig-samling-vill-in

• Abegayle70

Jag har skrivit om det där i tråden om MED.

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2018-07-12 01:58:40 följande:
    Stockholm Pride delar in oss i ?bra bögar? och ?dåliga bögar?

11 July, 2018 09:58

Erik Rantzow, 21, skriver om sin besvikelse när han nåddes av beskedet att det parti han valt att engagera sig i politiskt, Medborgerlig Samling, som även har en öppet homosexuell partiledare, utestängs från att närvara på Stockholm Prides område med luddig hänvisning till att partiet har ?fel värdegrund?.
    ...

katerinamagasin.se/stockholm-pride-delar-oss-bra-bogar-och-daliga-bogar/
    Jag har ingen som helst åsikt om just partiet Medborgerlig samling, det vet jag för lite om. De själva kallar sig liberalkonservativt, men Aftonbladet kallar partiet både "starkt konservativt" och "invadrarfientligt", dock väldigt oklart vad Aftonbladet baserar detta på. Ett parti som står upp för sexuellt likaberättigande är i alla fall inte i närheten av nazism eller högerextremism.

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/8wvEPQ/trangt-pa-yttersta-hogerkanten-nar-medborgerlig-samling-vill-in

Den här bilden säger väl allt. Otroligt ynkligt av Erik Rantsow att gråta ut i tidningarna efter det att han har hånat homosexuella på twitter. Obs Rantzow gjorde alltså inlägget på twitter innan Pride bestämde sig för att Rantzow och övriga MED inte skulle få hyra en plats på Pride. Även partiledaren för MED Ilan Sadé har utryckt sig på ett sätt som uppfattats som föraktfullt av många HBTQ människor.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-07-12 14:55:45 följande:

Den här bilden säger väl allt. Otroligt ynkligt av Erik Rantsow att gråta ut i tidningarna efter det att han har hånat homosexuella på twitter. Obs Rantzow gjorde alltså inlägget på twitter innan Pride bestämde sig för att Rantzow och övriga MED inte skulle få hyra en plats på Pride. Även partiledaren för MED Ilan Sadé har utryckt sig på ett sätt som uppfattats som föraktfullt av många HBTQ människor.

Ge dig nu. Han är själv homosexuell. Vi är inget likriktat borgkollektiv bara för att vi är hbtq.

Det som är ynkligt är att förutsätta att vi som är hbtq är ett vänsterlikriktat borgkollektiv.
  • KillBill
    Abegayle70 skrev 2018-07-12 15:15:47 följande:
    Ge dig nu. Han är själv homosexuell. Vi är inget likriktat borgkollektiv bara för att vi är hbtq.

Det som är ynkligt är att förutsätta att vi som är hbtq är ett vänsterlikriktat borgkollektiv.
    Rantzow kallar homosexuella för batikhäxebögar och du går till försvar? Jisses. ..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2018-07-12 15:19:56 följande:

Rantzow kallar homosexuella för batikhäxebögar och du går till försvar? Jisses. ..

Kallar han alla homosexuella för batikhäxebögar? Jisses...

Jag har också synpunkter på att vänstervridna elitbögar görs till talespersoner för bl.a. mig Men skulle inte gjort ett sånt uttalande.
  • Anonym (***)
    Abegayle70 skrev 2018-07-12 15:29:53 följande:
    Kallar han alla homosexuella för batikhäxebögar? Jisses...

Jag har också synpunkter på att vänstervridna elitbögar görs till talespersoner för bl.a. mig Men skulle inte gjort ett sånt uttalande.
    Så det är OK att bara kalla de som är på Pride för Batikhäxor? Jisses...

Men jag är inte förvånad, du har aldrig kunnat se opartiskt på saker som berör dig själv, på det sättet liknar du en SD:are.
  • Abegayle70

haha, det kommer från en anonymiserad signatur. Patetiskt. 

• Abegayle70
Svar på tråden När "PK-maffian" visar på antidemokratiska ställningstaganden...