• Trolleknows

Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?

Rösta om vilket parti ni tycker är bäst i just trygghetsfrågorna och berätta gärna varför. 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?
  • norrlandbruden

Sverigedemokraterna, för att det tar brottsligheten på allvar och satsar på rättsväsandet.

• Johan H

De beror på vad du definierar i ordet trygghet. Men om du syftar på ett tryggt samhällsklimat så lägger jag nog en röst på Sverigedemokraterna. Som vill satsa mer på poliser, hårdare straff, begränsad invandring samt snabbare integration och krav på de som kommer hit.

• Cornellia

Beror på hur du definerar trygghet. 

Sverigedemokraterna är dom som är otäckast för mig som kvinna och som får mig att tvivla på min säkerhet i Sverige. 

• Noralinnea
    Cornellia skrev 2018-07-11 14:04:19 följande:

Sverigedemokraterna är dom som är otäckast för mig som kvinna och som får mig att tvivla på min säkerhet i Sverige. 

Jag håller med dig och upplever att demokratin och mitt vackra, bästa Sverige hotas med deras förslag och framfört. Demokratin är grundpelaren för min trygghet.

Det/de parti/partier som gör de bästa investeringarna för att skolan ska få bli en trygg plats är de som vinner alla mina poäng i trygghetsfrågan. I skolan byggs stor del av vår identitet och det är där man har chans att få bra värderingar även om man kommer från ett hrm som inte grundar sig på det.

Vet dock inte vilket parti som har bäst skolpolitik. Men är övertygad om att det inte är SD. Det hade varit bra eftersom så mångavill rösta på dem men...tyvärr tycker jag att de hotar min trygghet även om jag vet att de vill motsatsen.
  • Sojapojken

Sverigedemokraterna utan tvekan. SD är det enda parti som tagit trygghetsfrågan på allvar genom åren, efter rapporter från BRÅ och medborgare höjt sin röst så vaknade övriga partier till liv för att böra kohandla om flest poliser etc. 

SD har hållit samma linje konstant och förutsåg problematiken långt innan de andra partierna. En röst på SD är en röst för ett tryggare Sverige. 

• Trolleknows

Lag och ordning, kvinnors säkerhet, trygghet för äldre och i skolan. 

Sverigedemokraterna är det enda parti som tar dessa frågor på riktigt allvar. De är tydliga med vilka åtgärder som ska göras och markerar hårt med att straffen ska höjas, vilket är det enda som kommer bita på Sveriges kriminalitet just nu. Så som kvinna känner jag att det enda som kommer få min vardag säkrare är att SD skulle få igenom sin politik. 
  • Trolleknows
    Noralinnea skrev 2018-07-11 14:10:04 följande:
    Jag håller med dig och upplever att demokratin och mitt vackra, bästa Sverige hotas med deras förslag och framfört. Demokratin är grundpelaren för min trygghet.

Det/de parti/partier som gör de bästa investeringarna för att skolan ska få bli en trygg plats är de som vinner alla mina poäng i trygghetsfrågan. I skolan byggs stor del av vår identitet och det är där man har chans att få bra värderingar även om man kommer från ett hrm som inte grundar sig på det.

Vet dock inte vilket parti som har bäst skolpolitik. Men är övertygad om att det inte är SD. Det hade varit bra eftersom så mångavill rösta på dem men...tyvärr tycker jag att de hotar min trygghet även om jag vet att de vill motsatsen.
    Hur hjälper det tryggheten just idag? Tycker du vi ska vänta med att fixa tryggheten en HEL generation till? Sen är det inte säkert att det heller kommer att fungera att enbart satsa på identitetskris i skolorna. 

Sen vill jag veta vart du har läst om att SD skulle hota demokratin? Det är ju snarare alla andra partier som hotar den genom att inte låta väljarnas röster få inflytande i riksdagen.  
  • Noralinnea
    Trolleknows skrev 2018-07-11 14:25:12 följande:

Hur hjälper det tryggheten just idag? Tycker du vi ska vänta med att fixa tryggheten en HEL generation till? Sen är det inte säkert att det heller kommer att fungera att enbart satsa på identitetskris i skolorna. 

Sen vill jag veta vart du har läst om att SD skulle hota demokratin? Det är ju snarare alla andra partier som hotar den genom att inte låta väljarnas röster få inflytande i riksdagen.  

SD står för en kontroll av invånarna som jag anser hotar min frihet och handlar om en stat som ska stöpa mug i den form som de anser vara den bästa=maktutövning.

Läs denna:

www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/jag-tror-inte-att-manga-vet-vad-sd-vill-gora-med-sverige/&utm_campaign=social_sharing&utm_source=facebook&social=fb

"en stark nationell identitet och ett minimum av språkliga, kulturella och religiösa skillnader"

så jag ska inte få välja vad jag tror på (obs, är kristen)

540 förtroendevalda ur SD, 35 %, har uteslutits eller hoppat av. Vittnar om stor instabilitet.
  • Johan H

Tror du bör tänka om.

Vilka länder förtrycker kvinnor mest. De är du muslimska ländern. Vilka kämpar hårdast mot burka och slöjförbud jo SD.

Jag förstår inte att ni kvinnor inte ser hotet ifrån Islam tackvare mångkulturen och ser att SD är de partiet som kämpar hårdast kring jämställdhet. Visst FI och V politik låter jätte fint med era begrepp. Men se till verkligheten.

Gå in och titta i brottsregister över dömda våldtäkter mm så kan du tittad på namnen jag har gjort det. 88.2% hade utländsk härkomst.

Börja i rätt ände först minskad invandring så vi kan lägga resurser på poliser och bekämpa våldtäkterna. Sen kan ni fokusera på er genuspolitik. De är praktiskt handling som gäller nu inte slänga med olika begrepp hit och dit samt teorier.
  • Johan H
    Noralinnea skrev 2018-07-11 14:41:10 följande:

SD står för en kontroll av invånarna som jag anser hotar min frihet och handlar om en stat som ska stöpa mug i den form som de anser vara den bästa=maktutövning.

Läs denna:

www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/jag-tror-inte-att-manga-vet-vad-sd-vill-gora-med-sverige/&utm_campaign=social_sharing&utm_source=facebook&social=fb

"en stark nationell identitet och ett minimum av språkliga, kulturella och religiösa skillnader"

så jag ska inte få välja vad jag tror på (obs, är kristen)

540 förtroendevalda ur SD, 35 %, har uteslutits eller hoppat av. Vittnar om stor instabilitet.

Om du nu är kristen precis som jag. Då borde du veta varför vissa assyrier och hur kristna blivit behandlade i Mellanöstern. Nu ser vi återigen denna grupp förfasas över moskebygganden, böneutrop och kvinnors rättigheter skall begränsas via slöjor och separata tider på badhus. Vet du om att Jimmie Åkesson är kristen och Paula Bieler judinna. SD värnar kvinnors rättigheter så många gånger Jimmie har sagt att västerländska värderingar ska gälla här vilket inkluderar kvinnors frihet.
  • Cornellia
    Trolleknows skrev 2018-07-11 14:18:46 följande:
    Lag och ordning, kvinnors säkerhet, trygghet för äldre och i skolan. 

Sverigedemokraterna är det enda parti som tar dessa frågor på riktigt allvar. De är tydliga med vilka åtgärder som ska göras och markerar hårt med att straffen ska höjas, vilket är det enda som kommer bita på Sveriges kriminalitet just nu. Så som kvinna känner jag att det enda som kommer få min vardag säkrare är att SD skulle få igenom sin politik. 

Tyvärr står dom ju inte för det om man tittar på dom egna leden, alltså mycket snack och lite verkstad. 

Sen att deras politik är totalt kvinnofientlig gör ju inte saken bättre. 

• Cornellia
    Johan H skrev 2018-07-11 14:51:55 följande:
    Tror du bör tänka om.

Vilka länder förtrycker kvinnor mest. De är du muslimska ländern. Vilka kämpar hårdast mot burka och slöjförbud jo SD.

Jag förstår inte att ni kvinnor inte ser hotet ifrån Islam tackvare mångkulturen och ser att SD är de partiet som kämpar hårdast kring jämställdhet. Visst FI och V politik låter jätte fint med era begrepp. Men se till verkligheten.

Gå in och titta i brottsregister över dömda våldtäkter mm så kan du tittad på namnen jag har gjort det. 88.2% hade utländsk härkomst.

Börja i rätt ände först minskad invandring så vi kan lägga resurser på poliser och bekämpa våldtäkterna. Sen kan ni fokusera på er genuspolitik. De är praktiskt handling som gäller nu inte slänga med olika begrepp hit och dit samt teorier.

De flesta som döms för våldtäkt har "svenska" namn. Och de män som är störst hot mot mig som svensk kvinna är de som det finns flest av i sverige, dvs svenska män och många av dem har en riktigt vidrig kvinnosyn. 

När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig. 

• Trolleknows
    Cornellia skrev 2018-07-11 15:26:24 följande:

De flesta som döms för våldtäkt har "svenska" namn. Och de män som är störst hot mot mig som svensk kvinna är de som det finns flest av i sverige, dvs svenska män och många av dem har en riktigt vidrig kvinnosyn. 

När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig. 

HAHA vänta va??? 
  • AnnaSophie

Nej utan invandrare är överrepresenterade i våldtäktsstatistiken. Kolla BRÅ statistik från 2005. Tyvärr låter det som du läst för mycket på Expressen och Aftonbladet och då är det inte alls konstigt att du tror att det ser ut så. Sedan är det väl muslimer som vill villkora för hur kvinnor ska klä sig? Att vara emot religiösa klädtvång som burka är inte att villkora för hur kvinnor ska klä sig. Tvärtom är man ju emot just det då. För att använda ditt språk så är det invandrare sett till våldtäktsstatistiken för t ex överfallsvåldtäkter som har en "vidrig kvinnosyn". Självklart är svenska män också en del av det men invandrare är överrepresenterade. Så när gruppvåldtäkter överlag begås av invandrare så är det konstigt du ändå tycker svenska män har en sämre kvinnosyn. Men du kanske tycker gruppvåldtäkter är något bra? Sen kanske man ska nämna att det inte gäller alla invandrare utan det är främst män från arabländerna och Afrika som är överrepresenterade.
  • Noralinnea
    AnnaSophie skrev 2018-07-11 16:16:12 följande:
    Hur ser den siffran ut för Mp i nuläget?
    Ingen aning! Du kanske vet?
  • Johan H

Du bör nog kolla igenom brottsstatistiken innan du beskyller alla män. Jag säger inte att svenska män inte våldtar men du bör nog likt jag titta över statistiken. De finns även skillnad mellan olika invandrargrupper också. Muslimska män är överrepresenterade i den statistiken. Tro du mig inte sök upp info själv.

När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig

• Aurora Borrealis

Trygghet för mig är att rösta på ett parti som är PÅLITLIGT och har bevisat att de kan styra ett land. Att de har en politik som sträcker sig över alla områden. Hur allt ska fungera i en helhet. Det är viktigt att pålitliga politiker får styra - Det är det absolut viktigaste för mig.

Många andra här har nämnt ett parti som enligt mig har lägst pålitlighet och minst förmåga att styra ett land. Totalt oseriöst. Det räcker med att ett av de vettiga partierna vill minska imigrationen eftersom många av svenska folket vill det, så kan det där opålitliga partier lämna arenan.

Svar på tråden Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?