Vilket parti är bäst i trygghetsfrågan?
Rösta om vilket parti ni tycker är bäst i just trygghetsfrågorna och berätta gärna varför.
Rösta om vilket parti ni tycker är bäst i just trygghetsfrågorna och berätta gärna varför.
Sverigedemokraterna, för att det tar brottsligheten på allvar och satsar på rättsväsandet.
De beror på vad du definierar i ordet trygghet. Men om du syftar på ett tryggt samhällsklimat så lägger jag nog en röst på Sverigedemokraterna. Som vill satsa mer på poliser, hårdare straff, begränsad invandring samt snabbare integration och krav på de som kommer hit.
Beror på hur du definerar trygghet.
Sverigedemokraterna är dom som är otäckast för mig som kvinna och som får mig att tvivla på min säkerhet i Sverige.
Sverigedemokraterna är dom som är otäckast för mig som kvinna och som får mig att tvivla på min säkerhet i Sverige.
Sverigedemokraterna utan tvekan. SD är det enda parti som tagit trygghetsfrågan på allvar genom åren, efter rapporter från BRÅ och medborgare höjt sin röst så vaknade övriga partier till liv för att böra kohandla om flest poliser etc.
SD har hållit samma linje konstant och förutsåg problematiken långt innan de andra partierna. En röst på SD är en röst för ett tryggare Sverige.
Hur hjälper det tryggheten just idag? Tycker du vi ska vänta med att fixa tryggheten en HEL generation till? Sen är det inte säkert att det heller kommer att fungera att enbart satsa på identitetskris i skolorna.
Sen vill jag veta vart du har läst om att SD skulle hota demokratin? Det är ju snarare alla andra partier som hotar den genom att inte låta väljarnas röster få inflytande i riksdagen.
SD står för en kontroll av invånarna som jag anser hotar min frihet och handlar om en stat som ska stöpa mug i den form som de anser vara den bästa=maktutövning.
Läs denna:
www.expressen.se/kronikorer/lars-lindstrom/jag-tror-inte-att-manga-vet-vad-sd-vill-gora-med-sverige/&utm_campaign=social_sharing&utm_source=facebook&social=fb
"en stark nationell identitet och ett minimum av språkliga, kulturella och religiösa skillnader"
så jag ska inte få välja vad jag tror på (obs, är kristen)
540 förtroendevalda ur SD, 35 %, har uteslutits eller hoppat av. Vittnar om stor instabilitet.
Tyvärr står dom ju inte för det om man tittar på dom egna leden, alltså mycket snack och lite verkstad.
Sen att deras politik är totalt kvinnofientlig gör ju inte saken bättre.
De flesta som döms för våldtäkt har "svenska" namn. Och de män som är störst hot mot mig som svensk kvinna är de som det finns flest av i sverige, dvs svenska män och många av dem har en riktigt vidrig kvinnosyn.
När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig.
De flesta som döms för våldtäkt har "svenska" namn. Och de män som är störst hot mot mig som svensk kvinna är de som det finns flest av i sverige, dvs svenska män och många av dem har en riktigt vidrig kvinnosyn.
När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig.
När jag hör hur sdanhängare pratar om kvinnor så blir jag mörkrädd. När ett parti börjar vilja villkora hur kvinnor ska klä sig så skrämmer det vettet ur mig
Trygghet för mig är att rösta på ett parti som är PÅLITLIGT och har bevisat att de kan styra ett land. Att de har en politik som sträcker sig över alla områden. Hur allt ska fungera i en helhet. Det är viktigt att pålitliga politiker får styra - Det är det absolut viktigaste för mig.
Många andra här har nämnt ett parti som enligt mig har lägst pålitlighet och minst förmåga att styra ett land. Totalt oseriöst. Det räcker med att ett av de vettiga partierna vill minska imigrationen eftersom många av svenska folket vill det, så kan det där opålitliga partier lämna arenan.