• Marwil

VUL visade hjärtljud med för litet foster

Hej,

Jag var på VUL igår 9/7 lite tidigare (vecka 6+6) pga. Oro. Jag har tidigare fått 3 missfall varav ett varit ett MA. Direkt när han började kolla så sa gynekologen att det var ett MA, men efter några sekunder kunde han ändå se hjärtslag, sen sa han att fostret ändå var för litet för att vara i denna vecka. Han mätte (slarvigt enligt mitt tycke) till 2,3 mm och sa att fostret skulle vara 7,8mm. Jag ska dit den 16/7 igen på ett nytt VUL. Gynekologen sa att jah skulle räkna med ett MA.

Någon som varit med om samma sak där det ändå slutat bra?

Tidigt VUL
  • Svar på tråden VUL visade hjärtljud med för litet foster
  • Anonym (N)

Kan du inte blivit gravid senare då? Att fostret är mindre pga åldern.

• Anonym (anonym)

Trådstartaren- Jag har sett foster som varit för små vid vul och det berodde på mitt blod koagulerar för snabbt vid graviditet (fick senare bekräftat via en massa blodprover att jag har en blodkoagulationssjukdom). Men med Trombyl och Fragmin innan jag blev gravid nästa gång så var fostret normalstort.

• Kellie13
    Marwil skrev 2018-07-10 09:46:00 följande:

Hej,

Jag var på VUL igår 9/7 lite tidigare (vecka 6+6) pga. Oro. Jag har tidigare fått 3 missfall varav ett varit ett MA. Direkt när han började kolla så sa gynekologen att det var ett MA, men efter några sekunder kunde han ändå se hjärtslag, sen sa han att fostret ändå var för litet för att vara i denna vecka. Han mätte (slarvigt enligt mitt tycke) till 2,3 mm och sa att fostret skulle vara 7,8mm. Jag ska dit den 16/7 igen på ett nytt VUL. Gynekologen sa att jah skulle räkna med ett MA.

Någon som varit med om samma sak där det ändå slutat bra?

Men hur kan han säga att du ska räkna med ett MA när hjärtat slog? Låter ju sjukt.
  • Anonym (anonym)
    Kellie13 skrev 2018-07-12 10:38:17 följande:

Men hur kan han säga att du ska räkna med ett MA när hjärtat slog? Låter ju sjukt.

Eftersom om embryot är så litet som 2 mm när det borde vara 7mm så är det något fel på embryot tex att kvinnan har för dålig blodtillförsel till livmodern, och är det så då blir det missfall.

Men håller med om att han kunde ha sagt det på ett annat sätt.
  • Marwil

Va på ett nytt VUL igår då jag fick kramper i magen och en liten blödning. Fostret hade då växt till 4,6mm (fortfarande en vecka för litet) men hjärtat slog fortfarande. Läkaren tyckte absolut inte att jag skulle ge upp hoppet!

Har läst flera olika historier där kvinnor har varit med om samma sak och där det faktiskt slutat bra. Tänker inte ge upp så länge det lilla hjärtat slår och den faktiskt växer!

• Marwil

Glömde skriva att läkaren igår var en annan läkare på gynakuten som hade en helt annan inställning än läkaren på RMC i måndags.

Läkaren på RMC sa direkt att det var ett MA för att sen några sekunder senare se hjärtat slå.. håller alla tummar i alla fall och hoppas att den lille krabaten orkar kämp på ??.

• Anonym (N)

Mina tvillingar (genom ivf) var olika stora på ul i v 9 när jag var på inskrivning.

Så håll fast vid ditt hopp. De små krabaterna följer inte alltid mallen med exakt mm.

• Kellie13
    Marwil skrev 2018-07-12 12:53:11 följande:

Va på ett nytt VUL igår då jag fick kramper i magen och en liten blödning. Fostret hade då växt till 4,6mm (fortfarande en vecka för litet) men hjärtat slog fortfarande. Läkaren tyckte absolut inte att jag skulle ge upp hoppet!

Har läst flera olika historier där kvinnor har varit med om samma sak och där det faktiskt slutat bra. Tänker inte ge upp så länge det lilla hjärtat slår och den faktiskt växer!

Nä det e bra tänkt!
  • Anonym (Kan växa ikapp)

Hej! Fostret kan växa ikapp. <3 Hänt många och säkert mycket vanligare än man tror då det bara kollas så tidigt efter ivf och tidigare upprepade missfall/utomkveds.

• Anonym (N)

Marwil hur går det för dig?

Svar på tråden VUL visade hjärtljud med för litet foster