• Lindinii

Lite nervös inför kub imorgon.

Första bebisen i magen så är lite nervös faktiskt att göra kub. Men de känns ändå bra å spännande.

Har sett mina provsvar iaf. HcG 30,0 IU/L och PAPP-A 0,974 IU/L

Är de nån här som vet om de är bra siffror eller hur de räknar?

• Svar på tråden Lite nervös inför kub imorgon.
  • thweni

Är du säker på att hcg var 30 iu/ml? Låter väldigt lite, tyvärr..

• Lindinii
    thweni skrev 2018-07-09 20:28:06 följande:

Japp de står 30,0 =/
  • Corneliass
    thweni skrev 2018-07-09 20:28:06 följande:

Tyckte också det lät lite. Vad brukar det normalt ligga på tro? 
    Gravid med första barnet
  • Lindinii
    Corneliass skrev 2018-07-09 21:14:08 följande:

Vilken vecka är du i? :) 

När jag tog provet va jag i v12.
  • thweni
    Lindinii skrev 2018-07-09 21:16:42 följande:

När jag tog provet va jag i v12.

I v.12 ska man åtminstone ligga över 10.000 ie/ml, ofta uppåt 200.000 ie/ml.
  • Lindinii
    thweni skrev 2018-07-09 21:33:33 följande:

I v.12 ska man åtminstone ligga över 10.000 ie/ml, ofta uppåt 200.000 ie/ml.

Vet inte va de där bokstäverna efter ie/ml betyder. Men dom bokstäverna har inte jag. Jag har IU/L bokstäver. Vet inte om de har nån betydelse dock.

Får helt enkelt se imorgon va dom säger. Kanske är nån förkortningen på 30,000 =/
  • Lindinii
    Kronärtskockan skrev 2018-07-09 22:00:04 följande:

Blir det ditt första ultraljud?

Aa det är mitt första. Är så ivrig å uppspelt. Samtidigt kan jag inte riktigt förstå att jag är gravid än. Är i vecka 14 nu så de syns en hel del redan.
  • Lindinii
    Kronärtskockan skrev 2018-07-09 22:00:04 följande:

Blir det ditt första ultraljud?

Aa det är mitt första. Är så ivrig å uppspelt. Samtidigt kan jag inte riktigt förstå att jag är gravid än. Är i vecka 14 nu så de syns en hel del redan.
  • Kronärtskockan
    Lindinii skrev 2018-07-09 22:14:41 följande:

Spännande! Jag är i vecka 24 nu. Bebis bökar runt för fullt, så mysigt när man börjar känna rörelser. Minns inte när magen började synas på mig men en morgon kunde jag inte knäppa byxorna längre haha
  • 3hjärtan
    Lindinii skrev 2018-07-09 22:14:35 följande:

Hur gick det?
  • Lindinii
    3hjärtan skrev 2018-07-22 04:30:46 följande:

Hur gick det?

Det gick jätte bra. Väldigt livlig å frisk bebis. Mådde jätte bra i magen. Det va sån konstig känsla att se bebisen fast väldigt spännande såklart.

Kunde inte riktigt förstå att de är en bebis i magen.

Men nu har jag förstått det, för nu har vi börjat köpt en del barngrejer. Barnvagn bl.a
  • thweni
    Lindinii skrev 2018-07-09 22:12:19 följande:

Vet inte va de där bokstäverna efter ie/ml betyder. Men dom bokstäverna har inte jag. Jag har IU/L bokstäver. Vet inte om de har nån betydelse dock.

Får helt enkelt se imorgon va dom säger. Kanske är nån förkortningen på 30,000 =/

Ser nu att jag läst fel. Iu och ie betyder samma sak, international units och internationella enheter. Men läste fel, som att de mätte i ml och inte L (vad jag vet brukar man mäta i ml och inte liter). Då var ju värdena inom normal för veckan. Ber om ursäkt, men skönt att allt såg bra ut.
Svar på tråden Lite nervös inför kub imorgon.