Sjukskriva sig pga stress.
Hej, Hade velat veta vad ni andra tänker angående sjukskrivning och känna att man psykiskt inte orkar längre. Jag jobbar som sjuksköterska på en vårdcentral (tog examen juni förra året). Har sedan aug jobbat med stress då kollega varit sjukskriven men i våras blev allt mycket värre och vi har varit underbemannade och får ej ta in ny personal plus att allt känns som kaos på jobbet.
Innan jag gick på semester (vid midsommar) så kunde jag gråta varje dag på jobbet för att jag var så trött på stressen. Kunde inte sova på nätterna för drömde om jobbet. Jag tänkte att semester skulle göra allt bättre. Jag börjar arbeta den 16 juli igen och är då i v 31.
Är meningen att jag ska arbeta 6-7 veckor till men tror inte jag klarar av detta. När jag kommer åter till jobbet så kommer jag vara den enda fasta bland sjuksköterskor, undersköterska och distriktssköterska på jobbet. Plus att chefen har semester 3 veckor till så jag kommer få det ansvaret.
Jag känner verkligen att jag inte orkar med detta. Har redan ångest och gråtit idag,Hur bör jag göra? Ska jag gå till jobbet och försöka igen eller ska man redan nu kontakta läkare för att diskutera sjukskrivning? Har någon annan här varit sjukskriven för samma sak?