• CitronTulo

Är midjeväska ett big NO NO??

Jag fullkomligt älskade tiden då midjeväska var hel-inne!!
    Jag menar hur praktiskt är det inte?? Särskilt så här på sommaren när man ofta inte har några fickor.. 

Vid en större förrådsrensning idag så hittade jag en ryggsäck med massor med mindre väskor i, däribland min två älskade midjeväskor som jag med stolthet bar under 90-talets första hälft!
    Den ena är i skinn och lite stor, men den andra är lite mindre (gjord i glansigt nylontyg med ett stort metallmärke på) och helt lagom för mobilen, plånboken, solglasögon och nycklar! Den var med mig under många blöta tonårsfyllor (OM den kunde prata så skulle jag vara tvungen att döda den..).

Nu till min fråga.. blir man klassad som super-geek om man springer runt på stan med midjeväska så här 2018!?
    Min sambo hävdar att han inte kommer att vilja visa sig ut med mig om jag har midjeväska! Så just nu väljer jag mellan honom och väskan.. Cool

• Svar på tråden Är midjeväska ett big NO NO??
  • Dementoria

Om du bär den snett över överkoppen är du superinne, så springer alla runt här i stan.

Runt midjan kanske inte är så hett däremot ;)

• Tralala1

Äh, om du gillar den, så ha den. Har sett midjeväskor både på Gina och H&M. Om du dessutom var tonåring i början på 90-talet så har ju dom flesta jämnåriga förvandlats till super-geekar för länge sen. Har du en snygg outfit, och midjeväska så blir det nog bra :) 

• Ggrodan

Jag har en snygg magväska jag köpte för 2_3 år sen perfekt när jag är ute och springer, känner mig fit och jävligt effektiv och passar perfekt med min sportiga outfit, Ha det du vill ha skit i andra.

Numer har jag en sån där smal mini-side-strap med resårtyg där jag rymmer nycklar och mobil och hörlurar. Men jag kommer köpa en ny midjeväska snart för det är så bekvämt och nära till hands.

• Gizmo

Jag är en riktig tönt för jag älskar mina midjeväskor.
    Passar perfekt när jag åker tåg och behöver ha värdesakerna nära mig eller när jag tar en joggingrunda.
    Superbra att ha på promenad med hundarna, rymmer hundgodis och bajspåsar samt mobil & nycklar.

• EnAnonumius
    CitronTulo skrev 2018-07-07 20:20:41 följande:
    Jag fullkomligt älskade tiden då midjeväska var hel-inne!!
    Jag menar hur praktiskt är det inte?? Särskilt så här på sommaren när man ofta inte har några fickor.. 

Vid en större förrådsrensning idag så hittade jag en ryggsäck med massor med mindre väskor i, däribland min två älskade midjeväskor som jag med stolthet bar under 90-talets första hälft!
    Den ena är i skinn och lite stor, men den andra är lite mindre (gjord i glansigt nylontyg med ett stort metallmärke på) och helt lagom för mobilen, plånboken, solglasögon och nycklar! Den var med mig under många blöta tonårsfyllor (OM den kunde prata så skulle jag vara tvungen att döda den..).

Nu till min fråga.. blir man klassad som super-geek om man springer runt på stan med midjeväska så här 2018!?
    Min sambo hävdar att han inte kommer att vilja visa sig ut med mig om jag har midjeväska! Så just nu väljer jag mellan honom och väskan.. Cool
    Jag har alltid struntat helt i vad som är "inne" eller "ute".

Jag har midjeväska och använt det under många år. Varför, jo för jag gillar midjeväska, och jag som sagt struntar högaktningsfullt i vad som klassas som "inne"/"ute". 

En sambo som kommer med den kommentaren "jag vill inte visa mig ute med dig om ....", är omanliga män som kommer med sådan kommentarer.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Är midjeväska ett big NO NO??