• Anonym (M)

Blödning v 5

Plussade i onsdags! Superlycklig även fast det inte riktigt var planerat!

Men idag på morgonen fick jag lite blod/blodblandad flytning på papperet när jag var på toa, inte mycket alls. Men under eftermiddagen idag kom det mer, inte lika mycket som mens men tillräckligt för att jag skulle bli lite rädd. Blodet/flytningen är brun/röd, alltså inte helt färskt men inte heller helt brunt.

Mina bröst är fortfarande ömma, men molvärken är något starkare än den tidigare varit. Inte så att det gör ont, men ändå tillräckligt för att det ska vara obekvämt.

Ringde till 1177 och frågade. Fick till svar:
    "Antingen så har du fått missfall eller så är det en ofarlig blödning. Du kan ju googla runt lite eller läsa på 1177s hemsida".

Är min första graviditet så vet inte mycket, har ingen erfarenhet. Kan inte ni dela med er av era erfarenheter kring blödningar tidigt i graviditeten?

• Svar på tråden Blödning v 5
  • Anonym (L)

Det är inte ovanligt att blöda i tidig graviditet, men tidiga missfall är ju tyvärr inte ovanliga heller. Det enda som går att göra är att avvakta tyvärr.

• Anonym (M)
    Anonym (L) skrev 2018-07-07 16:38:27 följande:

Det är inte ovanligt att blöda i tidig graviditet, men tidiga missfall är ju tyvärr inte ovanliga heller. Det enda som går att göra är att avvakta tyvärr.

Tack för svar!
    Jo, vet att det bara är att vänta, men det är väntan som är jobbig!
  • Anonym (L)

Jag vet precis hur det känns. Jag fick ett tidigt missfall i v. 7 för ett par år sedan. Nu jobbar jag som sekreterare på en Kvinnoklinik och det är väldigt många som ringer in med dessa funderingar, och det enda råd man kan ge är att avvakta eftersom det ändå inte finns något man kan göra åt det.

• Anonym (K)

Kan vara vilket som. Jag har haft såna blödningar i tre av fyra graviditeter. En av dem gick bra och två slutade med mf i v 7 (den jag inte blödde i gick också bra). Tyvärr är det bara att vänta och se. Det du kan göra är att ta ett graviditetstest om typ en vecka och se om det blir starkare eller svagare än ditt senaste test.

• Anonym (M)
    Anonym (L) skrev 2018-07-07 16:59:43 följande:

Jag vet precis hur det känns. Jag fick ett tidigt missfall i v. 7 för ett par år sedan. Nu jobbar jag som sekreterare på en Kvinnoklinik och det är väldigt många som ringer in med dessa funderingar, och det enda råd man kan ge är att avvakta eftersom det ändå inte finns något man kan göra åt det.

Tack för svar!
    Har ångest redan! Trots att det var oplanerat så är jag nu livrädd att få missfall, så blir svårt att bara vänta...
  • Anonym (M)
    Anonym (K) skrev 2018-07-07 17:00:23 följande:

Kan vara vilket som. Jag har haft såna blödningar i tre av fyra graviditeter. En av dem gick bra och två slutade med mf i v 7 (den jag inte blödde i gick också bra). Tyvärr är det bara att vänta och se. Det du kan göra är att ta ett graviditetstest om typ en vecka och se om det blir starkare eller svagare än ditt senaste test.

Tack för svar!
    Har använt digitalt graviditetstest, så vet inte hur starkt/svagt ett annat skulle bli...
Svar på tråden Blödning v 5