• jejemi

Kafferecept?

Hello, hur dricker ni kaffe? Behöver tips då jag gärna vill ha nya (för mig) sätt att dricka det haha. Har ni mjölk i? Kaffe latte? Hur gör ni? Tack! 
    Ps. Har nog lagt det i helt fel tråd men det finns ingen kaffekategori, så knepigt ändå? hehe 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-07-13 16:49
    Nån?

• Svar på tråden Kafferecept?
  • OlgaElvira

Kul tråd, hoppas på tips själv. Jag tar vanligen mitt kaffe med grädde, riktig grädde 40%.

• GAndrea

Iskaffe nu på sommaren. Ca 2 dl pulver i 5-6dl vatten låt stå 24 timmar i kylen, sen sila av. Supergott och en helt annan smak! Gott både med mjölk i och utan. Och svalkande nu när det är så varmt!

• Aniiee

Själv tycker jag kaffe är asäckligt att dricka, men ugan gillar ju kaffe, så här är hennes 5 favoritsätt att dricka kaffe:

Svart kaffe: 2 skedar kaffe och en mugg vatten, i kaffebryggaren (jag tror att skeden hon har i kaffet är en matsked. Det är ett gammalt brunt kaffemått. Muggen rymmer 3 dl har jag för mig) Dricks varmt

Café España: Svart kaffe + en sked kondenserad mjölk. Dricks varm eller kall

Ohoj-kaffe: Svart kaffe + ca 1 msk vispgrädde och 1 matsked ohoy chokladsås. Dricks varmt. 

Iskall Irish: 1.5 dl kallt svart kaffe, 1 msk simple syrup, 2 msk vispgrädde, 3 msk irländs whiskey. Häll i ett glas med is.

OJ Express; 2.5 dl apelsinjuice på is + 4 msk (1/2 dl + 2 tsk) kall espresso. Kan göras alkoholhaltig lite enkelt med Cointreau i juicen eller någon kaffelikör i kaffet

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
Svar på tråden Kafferecept?