• jjme

Positivt ägglossningstest flera dager efter Äl

I tisdags förra veckan testade jag positivt på ägglossningstest, är helt säker då det gav fullt utslag och dagen efter var det nästan helt blankt.

Nu ikväll testade jag positivt igen ?? Två lika starka linjer visade sig efter cirka 20 - 30 sekunder.

Är det möjligt att jag har ägglossning igen ?

Kan jag vara gravid och jag får positivt äl test ??

Lägger in en bild på hur det ser ut

• Svar på tråden Positivt ägglossningstest flera dager efter Äl
  • Anonym (Nf)

Ja man kan ha ägglossning 2 gånger på en månad.

Ja du kan vara gravid men det är för tidigt att få utslag.

• jjme

Jag läste precis att har man ägglossning två gånger på en månad så släpper ägget alltid 24 timmar efter det första ägget..

Så då kan jag alltså vara gravid nu ?

Jag har ett testa tidigt graviditetens hemma, men det står att set ger utslag 6 dagar innan förväntad mens och det är om 3 dagar, ska jag vänta eller kan det ge utslag resan ?

• Anonym (Nf)
    jjme skrev 2018-07-02 19:43:41 följande:

Jag läste precis att har man ägglossning två gånger på en månad så släpper ägget alltid 24 timmar efter det första ägget..

Så då kan jag alltså vara gravid nu ?

Jag har ett testa tidigt graviditetens hemma, men det står att set ger utslag 6 dagar innan förväntad mens och det är om 3 dagar, ska jag vänta eller kan det ge utslag resan ?

Som sagt så kan man inte få positivt på ägglossningstest pga graviditet så tidigt.

Det testet kommer visa svagt plus oavsett när du tar det, även om du inte är gravid. Dom är helt opålitliga. Så jag hade köpt ett annat och väntat till 2-3 dagar innan mensen och testat då.
  • filli01
    jjme skrev 2018-07-02 19:18:38 följande:

I tisdags förra veckan testade jag positivt på ägglossningstest, är helt säker då det gav fullt utslag och dagen efter var det nästan helt blankt.

Nu ikväll testade jag positivt igen ?? Två lika starka linjer visade sig efter cirka 20 - 30 sekunder.

Är det möjligt att jag har ägglossning igen ?

Kan jag vara gravid och jag får positivt äl test ??

Lägger in en bild på hur det ser ut

Jag fick positivt på äl väldigt tidigt i min graviditet. Fattade inte varför jag hade "positivt " hela tiden, tänkte att sen riktiga äl inte hade kommit än. Tills jag läste att man kunde få positivt på äl om man var gravid. Jag tog ett vanligt graviditetstest och det var positivt och detta var på bim -6.

Jag hade testat graviditetstestet om jag var du
Svar på tråden Positivt ägglossningstest flera dager efter Äl